Nespamový direct marketing v B2C
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Prachař, Štěpán
|
|
dc.contributor.author |
Lisý, Adolf
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T23:58:08Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T23:58:08Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13383
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je zhodnotit využívání direct marketingu a zpracování osobních údajů vůči koncovým adresátům přímé komunikace napříč využívanými komunikačními kanály, a to na základě studia odborné literatury a případových studií direct marketingu v ČR a zahraničí. Současně má marketingový výzkum za cíl zhodnotit míru užívání přímé ko-munikace ke koncovým spotřebitelům obchodních sdělení s ohledem na zpracování a nakládání s osobními údaji a určit tak dopad využívání direct marketingových komuni-kačních kanálů v praxi. Z analýzy dat výzkumu, studia odborné literatury a sekundárních zdrojů informací chci potom navrhnout zlepšení a zásady pro řízení a provoz nespamového direct marketingu. |
cs |
dc.format |
141 |
cs |
dc.format.extent |
3104919 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Direct marketing
|
cs |
dc.subject |
zpracování osobních údajů
|
cs |
dc.subject |
nevyžádané obchodní sdělení
|
cs |
dc.subject |
SPAM
|
cs |
dc.subject |
OPT-OUT
|
cs |
dc.subject |
OPT-IN
|
cs |
dc.subject |
U.O.O.U
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
Direct marketing
|
en |
dc.subject |
Data processing
|
en |
dc.subject |
Junk mail
|
en |
dc.subject |
SPAM
|
en |
dc.subject |
OPT-OUT
|
en |
dc.subject |
OPT-IT
|
en |
dc.subject |
U.O.O.U
|
en |
dc.subject |
Re-search
|
en |
dc.title |
Nespamový direct marketing v B2C |
cs |
dc.title.alternative |
Non-spam direct marketing in B2C |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štarchoň, Peter |
|
dc.date.accepted |
2010-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpouse of this work is to evaluate the suitability of direct marketing and processed personal information with regard to the end receiver of direct communication over com-monly used communication channels based on studies of academic literature and direct marketing case studies in the ČR and abroad. At present marketing research is aimed at evaluating the rate of use of direct communication to end cunsumers of business informati-on with emphasis on the use and storage of personal data and to define the impact of direct communication channels in practice. From analysis of research data, studies of academic literature a secondary sources of information, I want to suggest improvements and best practices for the management andoperation of nonspam direct marketing. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13783
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account