Analýza konkurenčního prostředí firmy Sunny Days, s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubíčková, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Sedlářová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T23:22:54Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T23:22:54Z |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13313
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem bakalářské práce je analýza konkurenčního prostředí cestovní kanceláře Sunny Days, s.r.o. Práce je rozdělena do dvou částí. První část popisuje obecnou problematiku cestovního ruchu, cestovních kanceláří a teoretické přístupy analýzy konkurenčního prostředí podniku. Analytická část se zabývá identifikací firmy, odvětví a konkurenčního prostředí SUNNY DAYS. Součástí je analýza přímé konkurence a rozbor vnějšího prostředí firmy. Na základě již zjištěných informací jsou zhodnoceny příležitosti a hrozby, které mohou předpovědět budoucí zaměření firmy. Prostřednictví Porterova modelu lze snáze pochopit pravidla konkurence a najít možné příležitosti, které firma může využít ve svůj prospěch. Práce vyúsťuje v doporučení vedoucí ke zlepšení postavení firmy na trhu. |
cs |
dc.format |
|
cs |
dc.format.extent |
1912561 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
cestovní kanceláře
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza
|
cs |
dc.subject |
služby
|
cs |
dc.subject |
Sunny Days
|
cs |
dc.subject |
Tourism
|
en |
dc.subject |
travel agencies
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter analysis
|
en |
dc.subject |
services
|
en |
dc.subject |
Sunny Days
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenčního prostředí firmy Sunny Days, s.r.o. |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of the competitive environment of firms Sunny Days, s.r.o. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Brišová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2010-01-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to analyse the competitive environment of travel agency Sunny Days Ltd. The work is divided into two parts. The first part describes the general issues of tourism, travel agencies and theoretical approaches to the analysis of competitive companies. The analytical part is dealt with the identification of company, tourism sector and competitive environment SUNNY DAYS. Includes analysis of direct competition and analyse the external environment company. On the basis of already collected information is evaluated opportunities and threats. With the Porter model is easier to understand the rules of competition and identify possible opportunities that the company can use to their advantage. The work results in recommendations to improve the position of the company in the market. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
13556
|
|
dc.date.assigned |
2009-10-09 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account