dc.contributor.advisor |
Skácel, Václav
|
|
dc.contributor.author |
Vaculíková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T17:56:07Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T17:56:07Z |
|
dc.date.issued |
2009-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13035
|
|
dc.description.abstract |
Konkurence se objevuje v každém odvětví průmyslu. Tato bakalářská práce se zabývá sledováním konkurence v odvětví elektroniky. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a analytickou část. V teoretické části jsou zpracovány poznatky získané z odborné literatury. Zabývá se pojmy, jako je marketingové prostředí, konkurence, marketingový mix, SWOT analýza a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. V analytické části jsou uvedeny základní informace o značce ECG a její podrobná analýza, dále je práce zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí. Součástí analytické části je doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti značky. |
cs |
dc.format |
69 s., 4 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1717655 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Marketingové prostředí
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
Marketing environment
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter analysis of five competitive forces
|
en |
dc.title |
Analýza konkurence značky ECG |
cs |
dc.title.alternative |
Competition analysis of brand ECG. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubíčková, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2010-01-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
Competition occurs in every industry. This thesis deals with the monitoring of competition in the electronics field. Bachelor thesis is divided into two parts, namely theoretical and analytical part. In the theoretical lessons learned are drawn from professional literature. It deals with concepts such as the marketing environment, competition, marketing mix, SWOT analysis and Porter analysis of five competitive forces. The analytical section provides basic information about the brand ECG and its detailed analysis, further work is focused on the analysis of the competitive environment. Part of the analytical part of the recommendation to increase the competitiveness of brand. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
13501
|
|
dc.date.assigned |
2009-10-09 |
|
utb.result.grade |
C |
|