dc.contributor.advisor |
Černý, Jaromír
|
|
dc.contributor.author |
Hráčková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T17:19:47Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T17:19:47Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1302
|
|
dc.description.abstract |
Proces zdolávání mimořádné události vyžaduje kvalitní systém řízení, který je závislý pře-devším na dokonalé znalosti prostředí. Tato podmínka je v praxi často těžce splnitelná, neboť jak přírodní tak antropogenní prostředí je určeno celou řadou proměnlivých charak-teristik. Slabým místem z hlediska informační podpory v Integrovaném záchranném systé-mu je zejména geoinformační podpora jednotek a jednotlivců v terénu, přičemž jsou na ně kladeny vysoké nároky na rychlé rozhodování o dalším postupu akce a jsou v důsledku špatné informovanosti vystaveni mnoha nebezpečím. Implementace mobilních geoinfor-mačních technologií vytváří cestu k plnému využití informačního potenciálu operačních středisek při podpoře zdolávání mimořádných událostí přímo v terénu a zároveň svou ak-tivní funkcí a díky znalosti polohy a stavu jednotlivých mobilních jednotek vytvářejí nové informace a možnosti. Tyto pak mohou být po zpracování téměř v reálném čase zpětně využitelné pro taktické a operační řízení jak na operačních střediscích, tak samotnými mo-bilními jednotkami v terénu. |
cs |
dc.format |
99 s., 4 s. |
cs |
dc.format.extent |
34832326 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Systém
|
cs |
dc.subject |
integrovaný záchranný systém
|
cs |
dc.subject |
mimořádná událost
|
cs |
dc.subject |
krizový management
|
cs |
dc.subject |
týmová práce
|
cs |
dc.subject |
logistika
|
cs |
dc.subject |
operační výzkum
|
cs |
dc.subject |
geoinformační data
|
cs |
dc.subject |
navigace
|
cs |
dc.subject |
mapy
|
cs |
dc.subject |
GIS
|
cs |
dc.subject |
GPS
|
cs |
dc.subject |
The system
|
en |
dc.subject |
integrated rescue system
|
en |
dc.subject |
exceptional incident
|
en |
dc.subject |
crisis management
|
en |
dc.subject |
team-work
|
en |
dc.subject |
logistics
|
en |
dc.subject |
operational research
|
en |
dc.subject |
geoinformative data
|
en |
dc.subject |
navigation
|
en |
dc.subject |
maps
|
en |
dc.subject |
GIS
|
en |
dc.subject |
geographic informative system
|
en |
dc.subject |
GPS
|
en |
dc.subject |
global position system
|
en |
dc.title |
Systémové řešení mimořádné události v rámci IZS ve Zlínském kraji |
cs |
dc.title.alternative |
The system solution of exceptional incident within the scope of IZS in Zlin region |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Žůrek, Roman |
|
dc.date.accepted |
2006-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
A process of exceptional events management claims for prime control system, which is first of all, dependent on perfect knowledge of the environment. This precondition is often hardly achievable, because both a natural and anthropogenic environments are determined by many fluctuating characteristics. Identically each of the hierarchical structures of control may exchange data or communicate with use of voice or data connection. Weak part of the IZS, from the information support point of view, is first of all geoinformation support of groups and workers in the field. There are strong demands made on these mobile units con-cerning fast and critical decisions and they are also often facing several risks due to lack or wrong information. Implementation of mobile geoinformation technologies opens a way of use of full information potential of Operation and Information centres directly in the field during exceptional events fighting, and at the same time provide new information and pos-sibilities due their active function and due to knowledge of current position and state of mobile units. This new information (after near real time processing) may be used for tacti-cal and operational management at Operational centres and also reversely by mobile units in the field. |
en |
dc.description.department |
Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/177
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Průmyslové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Industrial Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
3702
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|