dc.contributor.advisor |
Dolák, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Dvořáková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T17:24:52Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T17:24:52Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12976
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je mediální obraz terorismu a islámského fundamentalismu a jeho chápání ve výchově na školách. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku a popis náboženství islámu. Dále se objevuje výklad a charakteristika, která se týká islamismu, islámského fundamentalismu a terorismu. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na analýzu mediálního obrazu terorismu a islámského fundamentalismu a jeho chápání ve výchově na školách. Výzkumné šetření bylo realizováno na podkladě získávání empirických dat od žáků základní školy osmých a devátých tříd ve věku od třinácti do šestnácti let pomocí výzkumné metody dotazníku. |
cs |
dc.format |
72 s. (100 459), 4 s. obr. |
cs |
dc.format.extent |
723943 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Ideologie
|
cs |
dc.subject |
islám
|
cs |
dc.subject |
islamismus
|
cs |
dc.subject |
islámský fundamentalismus
|
cs |
dc.subject |
mediální obraz
|
cs |
dc.subject |
multikulturní
|
cs |
dc.subject |
náboženství
|
cs |
dc.subject |
terorismus
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
Ideology
|
en |
dc.subject |
Islam
|
en |
dc.subject |
islamism
|
en |
dc.subject |
islamic fundamentalism
|
en |
dc.subject |
medial view
|
en |
dc.subject |
multicultural
|
en |
dc.subject |
religion
|
en |
dc.subject |
terrorism
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.title |
Mediální obraz terorismu a islámského fundamentalismu a jeho chápání ve výchově na školách |
cs |
dc.title.alternative |
Media images of terrorism and Islamic fundamentalism and his understanding of education in schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavřík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2010-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
Matter of bachelor essay is medial view of terrorism and islamic fundamentalism and its understanding in upbringing on schools. Work is divided into theoretical and practical fragments. Theoretical part is focused on characteristic and desciption of islamic religion, followed by interpretation of islamism, islamic fundamentalism and terrorism. Practical part containes qualitative research, which was focused to analyse medial view of terrorism and islamic fundamentalism and its understanding in upringing on schools by gathering empirical data from basic school students of eighth and ninth grades, thirteen to sexteen years old by research method of questionnairing. |
en |
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14518
|
|
dc.date.assigned |
2009-04-30 |
|
utb.result.grade |
C |
|