Analýza spokojenosti zákazníků se službami poskytovanými společností Mercedes-Benz
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tomaštík, Marek
|
|
dc.contributor.author |
Vodička, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T17:14:31Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T17:14:31Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12953
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami. Teoretická část definuje zákazníka a měření jeho spokojenosti, popisuje tvorbu dotazníků k měření spokojenosti zákazníků a dále definuje metodu CRM, která přispívá k udržování dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky. Praktická část se skládá ze tří částí. V první části je popsán součastný způsob zjišťování spokojenosti zákazníků ve firmě Mercedes-Benz Centrum Moravia Olomouc spol. s.r.o. Druhá část se zaměřuje na analýzu součastného způsobu zjišťování spokojenosti zákazníků ve firmě. A v poslední části je navrženo možné řešení pro zkvalitnění vzájemných vztahů mezi firmou a jejími zákazníky, což s sebou přináší zvýšení obratu a zisku. |
cs |
dc.format |
63 s., 4 s.obr. přiloh. |
cs |
dc.format.extent |
2290622 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
spokojenost zákazníků
|
cs |
dc.subject |
dotazníková metoda
|
cs |
dc.subject |
CRM
|
cs |
dc.subject |
CSI
|
cs |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
customer satisfaction
|
en |
dc.subject |
questionnaire method
|
en |
dc.subject |
CRM
|
en |
dc.subject |
CSI
|
en |
dc.title |
Analýza spokojenosti zákazníků se službami poskytovanými společností Mercedes-Benz |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of the customers' satisfaction with the service provided by the Mercedes-Benz company |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Voloch, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2010-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis focuses on the analysis of the customer satisfaction with the services provided. In the theoretical part the customers and measuring their satisfaction are defined, creation of questionnaires for measuring customer satisfaction are described and further the CRM method, which helps to maintain long-term beneficial relationship with customers, is defined. The practical part consists of three parts. In the first part the contemporary way of measuring customer satisfaction in the company Mercedes-Benz Centrum Moravia Olomouc spol. s.r.o. is described. The second part focuses on analysing the contemporary way of measuring customer satisfaction in the company. In the last part possible solutions for improving relations between the company and its customers, which brings along an increase in turnover and profit, are suggested. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/107
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Logistika a management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Logistics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
15555
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-12 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
řízení vztahů se zákazníky
|
cs |
local.subject |
automobilky
|
cs |
local.subject |
customer relationship management
|
en |
local.subject |
automobile companies
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account