dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Peterková, Radoslava
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T17:08:51Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T17:08:51Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12939
|
|
dc.description.abstract |
V této práci se věnuji pedagogickému systému Montessori v předškolním zařízení. V úvodu se zaměřuji na historii reformního hnutí, historii alternativních škol a důležitá data ze života dr. M. Montessori. Poté objasňuji základní principy a pojmy Montessori koncepce jako je koncentrace pozornosti, senzitivní fáze, vstřebávající mysl, normalizace a svoboda. V metodické části monitoruji tyto základní obory: praktickou činnost, smyslovou a jazykovou výchovu, matematiku a kosmickou výchovu. V praktické části popisuji didaktický materiál související s předškolním vzděláváním a uvádím praktické příklady jeho využití v Montessori mateřské škole ve Zlíně. |
cs |
dc.format |
65 s., 5 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
2606708 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pedagogický systém Montessori
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
didaktické pomůcky
|
cs |
dc.subject |
pedagogic system of Montessori
|
en |
dc.subject |
preschool education
|
en |
dc.subject |
preprimary school child
|
en |
dc.subject |
didactic material
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.title |
Výchovný systém Montessori v mateřské škole |
cs |
dc.title.alternative |
Using of the Montessori method in preschool education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nedělníková, Dana |
|
dc.date.accepted |
2010-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the theoretical part of my thesis I describe history of reformative movement, alternative schools and important facts about life of M. Montessori. I clarify basic principles of the Montessori pedagogy. In the practical part I focus on the didactic material associated with preschool education and I introduce some practical examples and their utilization at the Montessori preschool in Zlin. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
15134
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-15 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
montessoriovská pedagogika
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
Montessori method of education
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |