dc.contributor.advisor |
Opatrný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Halašová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T16:46:48Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T16:46:48Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12899
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku integrace dětí se zdravotním postižením do běžných škol ve Vsetíně a na činnosti asistentů pedagoga. Teoretická část práce definuje profesi učitele, profesi asistenta pedagoga, jeho kompetence a osobnostní předpoklady. Dále je teoretická část zaměřena na formy integrace žáků do škol, na úlohu školského poradenského zařízení a individuální vzdělávací plán. Hlavním cílem praktické části je zjistit, jaký postoj zaujímají rodiče dětí se zdravotním postižením a rodiče dětí bez zdravotního postižení k činnostem asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu. Záměrem bylo porovnat výsledky zjištěné u jednotlivých skupin. |
cs |
dc.format |
70 s., 7 s. textových příloh |
cs |
dc.format.extent |
1285004 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
individuální a skupinová integrace
|
cs |
dc.subject |
dítě se zdravotním postižením
|
cs |
dc.subject |
školské poradenské zařízení
|
cs |
dc.subject |
individuální vzdělávací plán
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
individual and group integration
|
en |
dc.subject |
a child with disabilities
|
en |
dc.subject |
school counselling facility
|
en |
dc.subject |
individualized educational plan
|
en |
dc.subject |
a teaching assistant
|
en |
dc.title |
Asistent pedagoga a jeho uplatnění v současné škole |
cs |
dc.title.alternative |
A teaching assistant and their role in a presentday school |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor's thesis focuses on the topic of integrating children with disabilities into regular schools in Vsetín. It also deals with the role of a teaching assistant. The theoretical section defines both the teaching profession and the profession of a teaching assistant, their competencies and personal skills. Furthermore, the theoretical part focuses upon the forms of integration of pupils into schools, the role of a school councelling facility and an individualized educational plan. The main aim of the practical part is to examine the attitude of parents of children with disabilities and parents of children without disabilities towards the role of a teaching assistant in the learning process. The objective was to compare the results observed in both groups. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14877
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-10 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
klíčové kompetence
|
cs |
local.subject |
pedagogické kompetence
|
cs |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
local.subject |
key competencies
|
en |
local.subject |
pedagogical skills
|
en |