Subjektivní hodnocení významu náboženské výchovy u středoškoláků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Subjektivní hodnocení významu náboženské výchovy u středoškoláků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ocetková, Irena
dc.contributor.author Šmída, David
dc.date.accessioned 2010-07-19T16:27:29Z
dc.date.available 2010-07-19T16:27:29Z
dc.date.issued 2009-11-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/12866
dc.description.abstract Většina mladých lidí, zvláště ve věku adolescence, začíná kriticky nahlížet na svůj život, mj. i na svou výchovu, která je v životě ovlivňuje. Tato bakalářská práce se zabývá subjektivním hodnocením významu náboženské výchovy u středoškoláků. Je rozčleněna do čtyř kapitol. V první kapitole jsou popsány důrazy výchovy v jednotlivých historických obdobích, z nichž vychází tradice evangelických rodin, v nichž jsou účastníci výzkumu vychováváni. Ve druhé a třetí kapitole jsou vymezeny pojmy náboženství a výchova. Čtvrtá kapitola v rámci výzkumu hledá odpověď na výzkumnou otázku Jaký subjektivní význam má výchova v křesťanské rodině pro středoškoláka? Z výzkumu vyplývá, že výchova v křesťanských rodinách je pro účastníky výzkumu důležitá a má pro ně subjektivní smysl. cs
dc.format 48 s. cs
dc.format.extent 475608 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject Náboženství cs
dc.subject víra cs
dc.subject křesťanství cs
dc.subject výchova cs
dc.subject hodnocení cs
dc.subject subjektivní význam cs
dc.subject rodina cs
dc.subject Religion en
dc.subject Faith en
dc.subject Christianity en
dc.subject Upbringing en
dc.subject Evaluation en
dc.subject Subjective meaning en
dc.subject Family en
dc.title Subjektivní hodnocení významu náboženské výchovy u středoškoláků cs
dc.title.alternative Subjective evaluation of the importance of religious education for secondary school students en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Dolák, Antonín
dc.date.accepted 2010-01-26
dc.description.abstract-translated Most of young people, particularly in the adolescence age, begin to thing critically of their own lives, not to mention upbringing which affects them. My bachelor thesis focuses on subjective evaluation of religious upbringing and its meaning in the eyes of high school students. It is divided into four chapters. The first one describes accentuations of protestant upbringing schemes in which research participants have been raised up and it does so throughout different historical periods. The second and the third chapters define concepts of religion and upbringing. The fourth chapter is trying to give an answer to my research question: What is a subjective meaning of upbringing in christian family for a high school student? My research shows that upbringing in christian families is percieved as meaningful and that research participants see it as important. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1016179
dc.date.assigned 2008-04-30
utb.result.grade A
local.subject náboženská výchova cs
local.subject religious education en


Files in this item

Files Size Format View
šmída_2010_bp.pdfBlocked 464.4Kb PDF View/Open
šmída_2010_vp.doc 30Kb Microsoft Word View/Open
šmída_2010_op.doc 35.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account