dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Tichá, Marta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T15:39:40Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T15:39:40Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12799
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je řešit problém nízké aktivity v hodinách ekonomiky na SŠ. K zjištění potřebných údajů a informací o problému jsem využila akční výzkum. Výsledná akce je navržena tak, aby žáci v hodinách ekonomiky pracovali aktivně a samostatně. Dále práce využívá takových vyučovacích metod, které rozvíjejí i klíčové kompetence žáků jako je komunikace,tvořivost a samostatné myšlení. |
cs |
dc.format |
48 s., 7 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1809592 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
aktivita
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
samostatnost
|
cs |
dc.subject |
tvořivost
|
cs |
dc.subject |
aktivizující metody
|
cs |
dc.subject |
Motivation
|
en |
dc.subject |
activity
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.subject |
independence
|
en |
dc.subject |
activating methods in teaching
|
en |
dc.title |
Aktivizující metody výuky v hodinách ekonomiky |
cs |
dc.title.alternative |
Activating teaching methods in economics classes |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal is to solve the problem of low activity in the high school economics classes. To find the necessary data and information about the problem I used the action research. The resulting action is designed so that students in the hours worked actively in the economy and independently. Further work using such teaching methods which develop the pupils' key competencies such as communication, creativity and independent thinking. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14091
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-14 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
aktivizační metody ve výuce
|
cs |
local.subject |
ekonomika
|
cs |
local.subject |
activisation methods in education
|
en |
local.subject |
Economy
|
en |