dc.contributor.advisor |
Doňková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Francová, Sylva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T12:23:52Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T12:23:52Z |
|
dc.date.issued |
2010-03-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12766
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá problematikou sociálního klimatu školní třídy. Teoretická část vychází z charakteristiky základních pojmů vztahujících se k dané problematice, jako prostředí, klima školy, klima výuky a třídy, sociální atmosféra, školní třída. Vzhledem k chápání pojmu klima jako jevu zpětnovazebního, se práce zabývá jednak faktory, které ovlivňují klima školní třídy, a to v rovině makroprostředí, regionu, lokálního prostředí a mikroprostředí školní třídy, a také faktory klimatem zpětně ovlivněnými, tzn. jaké má klima účinky. Dále se snaží zmapovat možnosti diagnostiky školního klimatu, přístupy, problémy, účel výzkumu školního klimatu a v závěru teoretické části uvádí některé metody zkoumání klimatu školní třídy a školy. V empirické části je zachycen průzkum prováděný u žáků ve dvou třídách běžných a jedné třídě speciální, který pomocí standardizovaného dotazníku My Class Inventory ověřuje formulované hypotézy vztahující se k aktuálnímu a preferovanému klimatu ve třídě v proměnných spokojenost, třenice, soutěživost, obtížnost a soudržnost. |
cs |
dc.format |
84 s., 2 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
905076 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
sociální atmosféra
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
faktory ovlivňující klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
účinky klimatu školní třídy
|
cs |
dc.subject |
diagnostika školního klimatu
|
cs |
dc.subject |
přístupy
|
cs |
dc.subject |
problémy
|
cs |
dc.subject |
účel
|
cs |
dc.subject |
metody zkoumání školního klimatu
|
cs |
dc.subject |
třída běžná
|
cs |
dc.subject |
třída speciální
|
cs |
dc.subject |
dotazník MCI
|
cs |
dc.subject |
Social climate of a school class
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
social athmosphere
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
school class
|
en |
dc.subject |
factors affecting climate of a school class
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
effects the climate of a school class
|
en |
dc.subject |
diagnostic of the school climate
|
en |
dc.subject |
different approach
|
en |
dc.subject |
problems
|
en |
dc.subject |
purpose
|
en |
dc.subject |
methods research of the school class climate
|
en |
dc.subject |
common school class
|
en |
dc.subject |
special school class
|
en |
dc.subject |
questionnaire MCI
|
en |
dc.title |
Sociální klima školní třídy |
cs |
dc.title.alternative |
Social climate in school class |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Balík, Stanislav |
|
dc.date.accepted |
2010-05-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work is regarding social climate of a school class. The theoretical part comes from characteristics of basic terms relating to the specific theme suck as environment, school climate, classroom and education climate, social athmosphere, school class. In regards to the term climate as na occurrence with feedback, the work is investigating factors that affect the school class climate nad that is on the level of macroenvironment, regional and local level and microenvironment of the school class and also factors influenced by feedback which means what effeets the climate has. Furthermore it trics to map diagnostic options of the school climate, different aproach, problems, the purpose of the to school climate research and at the end of the theoretical part it schows some research methods of the school class and school climate. The empiric part explains research carried out on pupils in two common school classes and a special one. This research done with a standardised questionnaire My Class Inventory confirms hypothetical theories relating to the actual and preferred class climate within variable satisfaction, friction, competitiveness, difficulties nad togetherness. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
16623
|
|
dc.date.assigned |
2008-11-30 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
classroom climate
|
en |