dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Hlavicová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T12:13:16Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T12:13:16Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12743
|
|
dc.description.abstract |
Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jak výchovný ústav připravuje dívky na vstup do je-jich samostatného života. V teoretické části se opírám o odbornou literaturu a zabývám se ústavní výchovou, osobností sociálního pedagoga pracujícího v ústavním zařízení, definuji pojem životní zručnost, dále přibližuji příčiny rizikového chování mládeže a důvody umístění mládeže do výchovných ústavů. V praktické se věnuji analýze dat, získaných prostřednictvím rozhovorů. Pro svůj výzkum jsem si vybrala metodu otevřeného kódování. Chtěla bych objasnit, jak si dívky představují svůj budoucí život. Na jaké úrovni mají vytvořeny sociální znalosti, dovednosti a jak si dovedou v životě poradit. Dále bych chtěla přiblížit život ve výchovném ústavu a vztahy mezi děvčaty. |
cs |
dc.format |
80 s. textu, 8 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
|
cs |
dc.format.mimetype |
|
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
životní zručnost
|
cs |
dc.subject |
ústavní a ochranná výchova
|
cs |
dc.subject |
mladiství
|
cs |
dc.subject |
problémové chování
|
cs |
dc.subject |
dospívání
|
cs |
dc.subject |
kurátor
|
cs |
dc.subject |
pedagog působící v ústavním zařízení
|
cs |
dc.subject |
life skills
|
en |
dc.subject |
constitutional protection and education
|
en |
dc.subject |
adolescents
|
en |
dc.subject |
problem behaviors of adolescence
|
en |
dc.subject |
curator
|
en |
dc.subject |
educator acting in a constitutional device
|
en |
dc.title |
Připravenost dívek z výchovného ústavu do života |
cs |
dc.title.alternative |
Prepare for girls from educational institution to life |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of the thesis is to determine how educational institution prepares girls to join their independent life. In theoretical part of the thesis I rely on the literature and dealing with institutional edu-cation, personality of the social educator working in a institutional device, defines life skills, as well as theories of the causes of risky behavior of teenagers and the reasons for placing young people in educational institutions. The practical part devoted to the analysis of data obtained through interviews. My research is drown by the method of open coding. I would like to clarify, how the girls imagi-ne their future life. I try to find at what level have developed social skills and how they are able to cope in life. The aim of my work is to view the life in the institutional education centre and relationship between girls. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14295
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-18 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
výchovné ústavy pro mládež
|
cs |
local.subject |
dívky
|
cs |
local.subject |
odchod do samostatného života
|
cs |
local.subject |
juvenile corrections
|
en |
local.subject |
girls
|
en |
local.subject |
leaving to live independently
|
en |