Marketingové strategie wellness služeb
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Semelová, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T11:49:39Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T11:49:39Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12709
|
|
dc.description.abstract |
Téma diplomové práce odráží situaci na českém wellness trhu a tento stav je aplikován na wellness hotel Rezidence Ambra v Luhačovicích. Trh wellness služeb v současné době trpí nevyváženou obsazenosti, neboť klientela využívá především krátkodobé víkendové poby-ty. Tedy panuje zde trend zkracování doby dovolených a lidé preferují rozmanitější strávení svých volnočasových aktivit. Trh wellness služeb navíc postrádá jednotící klasifikační měřítko, které by hodnotilo wellness zařízení. Absence takové asociace na českém wellness trhu způsobuje nejednotnost kvality v wellness zařízení. Součástí diplomové práce je předsvatení analyzovaného wellness hotelu Rezidence Ambra v Luhačovicích a navžení takových marketingových strategií, které by dopomohly oslovit a přilákat větší množství klientů na více pobytových dní při rovnoměrné obsazenosti tohoto wellness hotelu. |
cs |
dc.format |
108, 6 str. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1547714 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
trh
|
cs |
dc.subject |
wellness
|
cs |
dc.subject |
služby
|
cs |
dc.subject |
lázeňství
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
hotel
|
cs |
dc.subject |
market
|
en |
dc.subject |
wellness
|
en |
dc.subject |
services
|
en |
dc.subject |
balneology
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
hotel
|
en |
dc.title |
Marketingové strategie wellness služeb |
cs |
dc.title.alternative |
Wellness services marketing strategy |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2010-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of the thesis reflects the situation on the Czech wellness market and this state is applied on the wellness hotel Rezidence Ambra in Luhacovice. The wellness service market is nowadays suffering from a volatile occupation of wellness since its clients prefer mainly short- term weekend stays. So, holidays obviously tend to be shorter and people prefer to spend a wider range of leisure time activities. Furthermore, the wellness service market lacks a unifying classification criterion that would assess particular wellness facilities. The lack of such an association on the Czech wellness market affects quality disunity in wellness facilities. An integral part of the thesis seems to be a presentation of the analyzed wellness hotel Re-zidence Ambra in Luhacovice and a proposal of such marketing strategies that would help address and attract a higher number of clients for more day stays together with a balanced occupation in the wellness hotel. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13751
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account