dc.contributor.advisor |
Lízalová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Bret, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T11:27:32Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T11:27:32Z |
|
dc.date.issued |
2009-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12657
|
|
dc.description.abstract |
Celá práce je věnována sociálně patologickému jevu šikaně a jejímu výskytu na mnou zkoumaných školách. V praktické části je vysvětleno, co šikana vlastně je, jaké jsou fáze jejího vývoje. Dále je popsána osoba oběti a agresora, které jsou rozděleny na několik různých typů a jsou zde rozděleny i různé typy agrese. Je zde podrobně popsáno prostředí, ve které šikana vzniká, rozděleny následky šikany a legislativa spojená s problémem šikanování. Dalším bodem práce je řešení šikany, a to jak ve škole, tak i v rodině, následná první pomoc a jak účinně odhalovat samotnou šikanu. Poslední kapitola praktické části je věnována účinné prevenci proti šikaně. Analytická část je věnována výzkumu, který byl proveden na dvou základních školách a jedné střední škole. Výzkum byl prováděn formou anonymního dotazníku, který byl pro tento účel vypracován. Cílem bylo zjistit, zda se na zkoumaných školách, vyskytuje šikana, v jaké míře a jak by dotazovaní reagovali v případě setkání se šikanou. Pro tento výzkum byly vypracovány čtyři hypotézy, které byly zčásti vyvráceny a zčásti potvrzeny. Výsledky výzkumu byly statistiky zpracovány a zaneseny do přehledných tabulek. |
cs |
dc.format |
43 s., 2 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
710400 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Šikana
|
cs |
dc.subject |
Oběť
|
cs |
dc.subject |
Agresor
|
cs |
dc.subject |
Základní škola
|
cs |
dc.subject |
Střední škola
|
cs |
dc.subject |
Prevence šikany
|
cs |
dc.subject |
Bullying
|
en |
dc.subject |
Victim
|
en |
dc.subject |
Aggressor
|
en |
dc.subject |
Primary school
|
en |
dc.subject |
High school
|
en |
dc.subject |
bullying preventiv
|
en |
dc.title |
Šikana na základní a střední škole |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying at elementary and secondary school |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Drholcová, Věra |
|
dc.date.accepted |
2010-01-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The whole work is devoted to socially pathological phenomena and its bullying of the schools examined me. In the practical section explains what bullying actually is, what are the stages of its development. Furthermore, the victim described the person and the aggressor, which are divided into several different types and are divided into various types of aggression. Is described in detail the environment in which bullying arises divided the consequences of bullying and legislation associated with the problem of bullying. Another item of work is to address bullying, both at school and in the family, follow first aid and how to effectively identify itself bullying. The last chapter is devoted to the practical part of effective prevention against bullying. The analytical part is devoted to research that was conducted at two elementary schools and one middle school. Research was conducted through an anonymous questionnaire that was developed for this purpose. The aim was to determine whether the schools surveyed, bullying occurs, to what extent and how the respondents reacted when meeting with bullying. For this research were developed four hypotheses, which were partially confirmed and partially disproved. The research results were statistical processedand entered into arranged tables. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
13594
|
|
dc.date.assigned |
2007-04-30 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
násilí ve škole
|
cs |
local.subject |
school violence
|
en |