dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Chalupová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T11:07:13Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T11:07:13Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12612
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o utváření morálního vědomí předškolního dítěte. V prvé řadě definuje pojem morálka a vysvětluje termíny, které s ní bezprostředně souvisí. Dále práce zahrnuje přehled teorií autorů, kteří se zabývali vývojem morálního cítění. Práce hovoří o pojetí mo-rálky v rámci genderových rozdílů a taktéž zmiňuje psychický vývoj dítěte, v rámci kterého dochází k utváření osobnosti a zároveň osvojování si vlastních morálních principů. Teore-tická část také pojednává o rozvoji a podpoře morálního uvažování prostřednictvím speci-fických determinantů. Kvalitativní výzkum v praktické části práce, analyzuje možné způ-soby vyhodnocování specifických morálních situací, dětmi předškolního věku. |
cs |
dc.format |
83 s., 6 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
5954770 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
morálka
|
cs |
dc.subject |
morální vývoj
|
cs |
dc.subject |
mužská a ženská morálka
|
cs |
dc.subject |
vývoj předškolního dítěte
|
cs |
dc.subject |
emoční inteligence
|
cs |
dc.subject |
rozvoj morálního vědomí
|
cs |
dc.subject |
metody mravní výchovy
|
cs |
dc.subject |
morality
|
en |
dc.subject |
moral development
|
en |
dc.subject |
male and fiale morality
|
en |
dc.subject |
preschool child development
|
en |
dc.subject |
emotional inteligence
|
en |
dc.subject |
development of moral consciousness
|
en |
dc.subject |
the methods of moral education
|
en |
dc.title |
Morální vývoj předškolního dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
Moral development of preschool child |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2010-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with the formation of moral consciousness of a preschool child. At first, it defines the concept of morality and it explains the terms which are directly linked with it. Futher, the work includes theories survey of authors, who were dealed with the develop-ment of moral feeling. The work talks about the concept of morality in the context of gen-der differences and it also mentions the child's psychological development, which leads to the formation of personality and to acquiring of moral principles. The theoretical part also discusses the development and promotion of moral reasoning through specific determi-nants. The qualitative research in the practical section, analyzing the possible ways of ana-lysis of specific moral situations by the preschool children. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14113
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-14 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
morální hodnoty
|
cs |
local.subject |
genderové rozdíly
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
moral values
|
en |
local.subject |
gender differences
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |