Morální vývoj předškolního dítěte

DSpace Repository

Language: English čeština 

Morální vývoj předškolního dítěte

Show simple item record

dc.contributor.advisor Včelařová, Hana
dc.contributor.author Chalupová, Anna
dc.date.accessioned 2010-07-19T11:07:13Z
dc.date.available 2010-07-19T11:07:13Z
dc.date.issued 2010-04-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/12612
dc.description.abstract Práce pojednává o utváření morálního vědomí předškolního dítěte. V prvé řadě definuje pojem morálka a vysvětluje termíny, které s ní bezprostředně souvisí. Dále práce zahrnuje přehled teorií autorů, kteří se zabývali vývojem morálního cítění. Práce hovoří o pojetí mo-rálky v rámci genderových rozdílů a taktéž zmiňuje psychický vývoj dítěte, v rámci kterého dochází k utváření osobnosti a zároveň osvojování si vlastních morálních principů. Teore-tická část také pojednává o rozvoji a podpoře morálního uvažování prostřednictvím speci-fických determinantů. Kvalitativní výzkum v praktické části práce, analyzuje možné způ-soby vyhodnocování specifických morálních situací, dětmi předškolního věku. cs
dc.format 83 s., 6 s. příloh cs
dc.format.extent 5954770 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject morálka cs
dc.subject morální vývoj cs
dc.subject mužská a ženská morálka cs
dc.subject vývoj předškolního dítěte cs
dc.subject emoční inteligence cs
dc.subject rozvoj morálního vědomí cs
dc.subject metody mravní výchovy cs
dc.subject morality en
dc.subject moral development en
dc.subject male and fiale morality en
dc.subject preschool child development en
dc.subject emotional inteligence en
dc.subject development of moral consciousness en
dc.subject the methods of moral education en
dc.title Morální vývoj předškolního dítěte cs
dc.title.alternative Moral development of preschool child en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2010-06-07
dc.description.abstract-translated The work deals with the formation of moral consciousness of a preschool child. At first, it defines the concept of morality and it explains the terms which are directly linked with it. Futher, the work includes theories survey of authors, who were dealed with the develop-ment of moral feeling. The work talks about the concept of morality in the context of gen-der differences and it also mentions the child's psychological development, which leads to the formation of personality and to acquiring of moral principles. The theoretical part also discusses the development and promotion of moral reasoning through specific determi-nants. The qualitative research in the practical section, analyzing the possible ways of ana-lysis of specific moral situations by the preschool children. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 14113
dc.date.assigned 2010-01-14
utb.result.grade A
local.subject morální hodnoty cs
local.subject genderové rozdíly cs
local.subject předškoláci cs
local.subject moral values en
local.subject gender differences en
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en


Files in this item

Files Size Format View
chalupová_2010_dp.pdf 5.678Mb PDF View/Open
chalupová_2010_vp.doc 53Kb Microsoft Word View/Open
chalupová_2010_op.doc 47Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account