dc.contributor.advisor |
Veselá, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Rájová, Darina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T10:07:29Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T10:07:29Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12493
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá významem sociálních vztahů a jejich vlivem na utváření osobnosti dítěte. Sociální vztahy jsou základním aspektem společenského života a mají zásadní vliv v procesu socializace jedince. Nejvýznamnější jsou vztahy vznikající v dětství a v průběhu dospívání. Z pohledu ontogeneze je uváděn význam vztahů nejen v rodině jako primární referenční skupině, ale také ve školní třídě ? vrstevnické skupině, kde dítě tráví podstatnou část svého dětství i dospívání.Kvalita sociálních vztahů ve třídě utváří vztahovou strukturu, která se promítá do klimatu dané třídy. Pozitivně orientované a partnerské vztahy mezi žáky a učiteli vytváří bezpečné a otevřené prostředí třídy. Výzkumy ukazují, že pozitivní klima školní třídy je tou nejlepší prevencí vzniku problémového chování ve škole. Z toho vyplývá pro pedagogy nelehký úkol. Pokud ale mají účinně a efektivně pracovat s klimatem třídy potřebují znát její vztahovou strukturu. Cílem této práce je představit třídním učitelům, výchovným poradcům a školním psychologů počítačový diagnostický systém SOCIO 2006, který umožňuje jednoduchou a rychlou diagnostiku sociálních vztahů ve třídě. Praktická část práce ověřuje aplikační možnosti tohoto diagnostického systému v podmínkách Základní školy Nádražní ve Vyškově. |
cs |
dc.format |
59 s. |
cs |
dc.format.extent |
1139292 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální vztahy
|
cs |
dc.subject |
klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
diagnostika sociálních vztahů
|
cs |
dc.subject |
SOCIO 2006
|
cs |
dc.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
Social relationships
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.subject |
diagnostic of social relationships
|
en |
dc.subject |
SOCIO 2006
|
en |
dc.subject |
peer group
|
en |
dc.subject |
classroom
|
en |
dc.title |
Možnosti poznávání sociálních vztahů ve školní třídě s využitím Diagnostického systému SOCIO 2006 |
cs |
dc.title.alternative |
Chances of cognition social relations in school classes with utilize diagnostic system SOCIO 2006 |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2010-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis deals with the importance of social relationships and their influence on shaping children?s personality. Social relationships represent the fundamental aspect of social life and have major effect on the socialization process of individuals. The most significant relationships are emerging in childhood and adolescence. Ontogenesis shows not only the importance of relationships in the family as the primary reference group, but also in the classroom ? a peer group where children spend a substantial part of their childhood and adolescence. Quality of social relationships appearing in the classroom shapes the relationship structure, which is reflected in the climate of the class. Positiveness and partnership between pupils and teachers brings safe and open atmosphere in the class. Researches show that the positive climate in the classroom is the best prevention of problem behavior at school. It raises a difficult task for educators. Effective work with classroom climate requires knowledge of the relationship structure. The aim of this thesis is to introduce computer diagnostic system SOCIO 2006 to class teachers, educational counselors and school psychologists. It provides an easy and fast diagnostic of social relations in a classroom. The hands-on part verifies the application of this diagnostic system in the environment of the Elementary school Nádražní in Vyškov. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
17372
|
|
dc.date.assigned |
2009-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
diagnostické metody
|
cs |
local.subject |
psychologie
|
cs |
local.subject |
mezilidské vztahy
|
cs |
local.subject |
školní třídy
|
cs |
local.subject |
diagnostic methods
|
en |
local.subject |
psychology
|
en |
local.subject |
interpersonal relations
|
en |
local.subject |
school classes
|
en |