dc.contributor.advisor |
Pešatová, Kateřina
|
|
dc.contributor.author |
Machálková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T09:57:20Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T09:57:20Z |
|
dc.date.issued |
2009-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12477
|
|
dc.description.abstract |
Ve své bakalářské práci se zabývám celkovou spokojeností obyvatel města Zlín. Výzkum přizpůsobuji oblasti životního prostředí, sportovního vyžití, kulturní a občanské vybavenosti. V teoretické části obecně definuji základní pojmy z oblasti marketingu měst a obcí. Zaměřuji se na problematiku spokojenosti obyvatel, konkrétně se zabývám marketingovým výzkumem. Dále se věnuji dotazníkovému šetření. V praktické části uvádím základní charakteristiku města, geografickou polohu a stručně zmiňuji nejdůležitější body z historie města. Cílem je vytvořit dotazník a s pomoci dotazníků zjistit, jaká je spokojenost obyvatel v již uvedených oblastech. Získané informace poté zpracovávám a vyhodnocuji. Na základě informací vytvářím SWOT analýzu a předkládám mé závěry a doporučení. |
cs |
dc.format |
56 |
cs |
dc.format.extent |
901922 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spokojenost obyvatel
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
satisfaction of people
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Využití výzkumu potřeb a spokojenosti obyvatel města Zlín pro účely strategie a rozvoje města |
cs |
dc.title.alternative |
Usage of finding gathered from needs and satisfaction research made on Zlin city inhabitants for strategy and development purposes of the city |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Filipec, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2010-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my bachelor work I focus on overall satisfaction of people living in Zlin. In the research part I examine environment conditions, sports possibilities, cultural and service facilities. In the theoretical part I define basic terms regarding marketing of towns. I concentrate on people's satisfaction issue, namely I make a marketing research. Further, I put the emphasis on questionnaire. Practical part of my work start with basic characteristics of the town, its geographic position and briefly I also talk about the main history milestones of the city. The goal of my work is to create a questionnaire and with its help I would like to find out what is the situation and satisfaction of people in the above mentioned areas. I work up and evaluate information gathered from the questionnaire. On the basis of acquired information, I prepare SWOT analysis and I introduce my findings and conclusions with the following recommendations. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná ekonomika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Public economics and administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
13545
|
|
dc.date.assigned |
2009-10-09 |
|
utb.result.grade |
B |
|