Morální rozvoj u žáků II. stupně základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Morální rozvoj u žáků II. stupně základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Juříčková, Renata
dc.date.accessioned 2010-07-19T09:48:22Z
dc.date.available 2010-07-19T09:48:22Z
dc.date.issued 2010-04-29
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/12454
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku morálního rozvoje žáků: konkrétně na morální usuzování a míru empatie.Teoretická část je rozdělena na tři hlavní části. První část je zaměřena na vývojovou psychologii školního dítěte, zejména na kognitivní a emocionální vývoj. Část druhá se vě-nuje tématu morálního usuzování, jeho definici, dále pak pojednává různé teorie morálního usuzování podle různých autorů, jako je Piaget, Kohlberg a další. Poslední část je zaměřena na empatii, její definici, jak je prožívána, jaké jsou klíčové oblasti empatie, jak se empatie měří. Hlavím cílem praktické části je zjistit zda jsou patrné rozdíly v míře empatie u žáků II. stupně ZŠ podle úrovní morálního usuzování. cs
dc.format 97 s., 3. s. příloh cs
dc.format.extent 1225497 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject morální usuzování cs
dc.subject empatie cs
dc.subject vývojová psychologie cs
dc.subject kognitivní vývoj cs
dc.subject emocionální vývoj cs
dc.subject Piaget cs
dc.subject Kohlberg cs
dc.subject klíčové oblasti empatie cs
dc.subject moral judgment en
dc.subject empathy en
dc.subject development psychology en
dc.subject cognitive development en
dc.subject emotional development en
dc.subject Piaget en
dc.subject Kohlberg en
dc.subject empathy key areas en
dc.title Morální rozvoj u žáků II. stupně základních škol cs
dc.title.alternative Moral development of the secondary schoolchildren en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kašpárková, Svatava
dc.date.accepted 2010-06-07
dc.description.abstract-translated This thesis is focused on the problems of the moral development of schoolchildren and mainly on their moral judgment and empathy. The theoretical part is splitted into three basic parts. The first part describes developmental psychology of schoolchildren with a view to their cognitive and emotional development. The second part deals with a topic of moral judgment, its definition and at last but not least discusses diverse theories of moral judgment with respect to various authors such as Piaget, Kohlberg and others. Finally, the last part is oriented on the empathy itself, its definition, feelings, furthermore what are the empathy key areas and how can be the empathy observed. Main task of the practical part was to find out if there are visible differences in the empathy of schoolchildren of the secondary school compared with their moral judgment. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 14117
dc.date.assigned 2010-01-14
utb.result.grade A
local.subject etická výchova cs
local.subject druhý stupeň základní školy cs
local.subject ethical education en
local.subject secondary school en


Files in this item

Files Size Format View
juříčková_2010_dp.pdf 1.168Mb PDF View/Open
juříčková_2010_vp.doc 47.5Kb Microsoft Word View/Open
juříčková_2010_op.doc 55Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account