dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Juříčková, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T09:48:22Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T09:48:22Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12454
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku morálního rozvoje žáků: konkrétně na morální usuzování a míru empatie.Teoretická část je rozdělena na tři hlavní části. První část je zaměřena na vývojovou psychologii školního dítěte, zejména na kognitivní a emocionální vývoj. Část druhá se vě-nuje tématu morálního usuzování, jeho definici, dále pak pojednává různé teorie morálního usuzování podle různých autorů, jako je Piaget, Kohlberg a další. Poslední část je zaměřena na empatii, její definici, jak je prožívána, jaké jsou klíčové oblasti empatie, jak se empatie měří. Hlavím cílem praktické části je zjistit zda jsou patrné rozdíly v míře empatie u žáků II. stupně ZŠ podle úrovní morálního usuzování. |
cs |
dc.format |
97 s., 3. s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1225497 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
morální usuzování
|
cs |
dc.subject |
empatie
|
cs |
dc.subject |
vývojová psychologie
|
cs |
dc.subject |
kognitivní vývoj
|
cs |
dc.subject |
emocionální vývoj
|
cs |
dc.subject |
Piaget
|
cs |
dc.subject |
Kohlberg
|
cs |
dc.subject |
klíčové oblasti empatie
|
cs |
dc.subject |
moral judgment
|
en |
dc.subject |
empathy
|
en |
dc.subject |
development psychology
|
en |
dc.subject |
cognitive development
|
en |
dc.subject |
emotional development
|
en |
dc.subject |
Piaget
|
en |
dc.subject |
Kohlberg
|
en |
dc.subject |
empathy key areas
|
en |
dc.title |
Morální rozvoj u žáků II. stupně základních škol |
cs |
dc.title.alternative |
Moral development of the secondary schoolchildren |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on the problems of the moral development of schoolchildren and mainly on their moral judgment and empathy. The theoretical part is splitted into three basic parts. The first part describes developmental psychology of schoolchildren with a view to their cognitive and emotional development. The second part deals with a topic of moral judgment, its definition and at last but not least discusses diverse theories of moral judgment with respect to various authors such as Piaget, Kohlberg and others. Finally, the last part is oriented on the empathy itself, its definition, feelings, furthermore what are the empathy key areas and how can be the empathy observed. Main task of the practical part was to find out if there are visible differences in the empathy of schoolchildren of the secondary school compared with their moral judgment. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14117
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-14 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
etická výchova
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
ethical education
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |