Vývoj předškolního dítěte - logopedie - vady řeči
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Mazanová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T09:18:55Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T09:18:55Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12401
|
|
dc.description.abstract |
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku správné výslovnosti dětí v první třídě základní školy. Sledovala jsem jak jsou děti připraveny na vstup do základní školy, a to hlavně jak děti dokáží správně vyslovovat všechny hlásky. V teoretické části jsem se zaměřila hlavně na charakteristiku vývoje řeči, na vývoj předškolního dítěte, následně na poruchy řeči a v konečné části na její nápravu. Praktickou část jsem zpracovala na základě výsledků dotazníku v prvních třídách dvou základních škol na vesnici. Zde jsem se zaměřila hlavně na to z jaké rodiny dítě pochází, na počet dětí v rodině, zda dítě správně vyslovuje všechny souhlásky a na případnou nápravu řeči u logopeda. |
cs |
dc.format |
49 s., |
cs |
dc.format.extent |
2028700 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
rodiny
|
cs |
dc.subject |
řeč
|
cs |
dc.subject |
logopedie
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
speech
|
en |
dc.subject |
logopaedics
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.title |
Vývoj předškolního dítěte - logopedie - vady řeči |
cs |
dc.title.alternative |
Preschool child development - Logopedics |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2010-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my thesisI have focesud on the study of correct pronunciation of children in the first grade of elementary school. I examined how well are children prepared to enrol into school, primarily if they are able to pronounce all phones correctly. In the theoretical part I have mainly outlined the characteristics of speech development, preschooler development, followed by speech disorders and finally its treatment. In the practical part I have elaborated the results of a survey conducted in the first grades of two village elementary schools. The main focus was on the family the child comes from, number of children living in the family, if the child pronounces all consonants correctly and subsequently the eventual treatment at a speech therapist |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14975
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-11 |
|
utb.result.grade |
Fx |
|
local.subject |
logopedie
|
cs |
local.subject |
předškolní děti
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
řečové poruchy
|
cs |
local.subject |
výslovnost
|
cs |
local.subject |
speech therapy
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
speech disorders
|
en |
local.subject |
pronunciation
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account