dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Machová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T08:59:36Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T08:59:36Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12368
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce, "Výchova a vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ Tupesy" je zaměřena na obecnou problematiku specifických poruch učení, možnosti nápravy a reedukace, skládá se ze dvou částí teoretické a praktické. První část diplomové práce se zabývá SPU v obecné rovině a to vymezením terminologie, klasifikací projevů, příčinami a diagnostikou SPU a to v běžné třídě základní školy nebo na odborném pracovišti, přístupem k dětem s poruchami učení, vzděláváním, hodnocením a klasifikací žáků se SPU. Dále pak prevencí, reedukací, zde se blíže zabývá alternativními metodami reedukace, a je zakončena individuálním vzdělávacím programem a individuálním vzdělávacím plánem. Druhá, praktická část se zabývá problematikou SPU na 2. stupni ZŠ Tupesy. Vzhledem ke snaze o hlubší proniknutí do problémů jednotlivých žáků jsem zvolila kvalitativní výzkumné šetření. Kde je těžiště tvořeno případovými studiemi - kazuistikami 4 žáků 2. stupně ZŠ Tupesy. Součástí praktické části je také charakteristika zařízení a metodologie. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky šetření, vyhodnocení rozhovorů s třídními učiteli jednotlivých respondentů a závěr diplomové práce. |
cs |
dc.format |
122 s., 20 s. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1656713 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
SPU
|
cs |
dc.subject |
LMD
|
cs |
dc.subject |
diagnostika
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
hodnocení
|
cs |
dc.subject |
klasifikace
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
reedukace
|
cs |
dc.subject |
DDF
|
cs |
dc.subject |
individuální vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
individuální vzdělávací plán
|
cs |
dc.subject |
SLD
|
en |
dc.subject |
Light Brain Dysfunction
|
en |
dc.subject |
diagnosis
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
classification
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
reeducation
|
en |
dc.subject |
DDF
|
en |
dc.subject |
individualized education program
|
en |
dc.subject |
an individual education plan
|
en |
dc.title |
Výchova a vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ Tupesy |
cs |
dc.title.alternative |
Upbringing and education of pupils with specific learning disabilities to 2nd grade primary school Tupesy |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2010-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis, "Upbringing and education of pupils with specific learning disabilities to 2nd grade primary school Tupesy" focuses on the general issue of specific learning disabilities, remedial options and re-education. It consists of two parts: theoretical and practical. The first part deals with learning disabilities in general and the definition of terminology, classifications, symptoms, causes and diagnosis, and learning disabilities at primary school or in the professional workplace, access to children with learning disabilities, education, evaluation and classification of pupils with SLD. Furthemore, it deals with the prevention, remedy and also with alternative methods of re-education. The thesis ends with an individual educational programme and individual educational plan. The second, practical part deals with SLD in the 2nd grade at primary school in Tupesy. Due to the efforts of a deeper insight into problems of individual students, I chose the qualitative research where the center of gravity consists of case studies - 4 case reports of pupils of 2nd grade at primary school in Tupesy. The characteristics and metodology are also the part of the thesis. The final section summarizes results of investigation, evaluation of interviews with classroom teachers of individual respondents and conclusion of the thesis. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14009
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
local.subject |
děti staršího školního věku
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
Tupesy (Uherské Hradiště, Česko)
|
cs |
local.subject |
learning disabilities
|
en |
local.subject |
teen-agers
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
Tupesy (Uherské Hradiště, Czechia)
|
en |