dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Sochor, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T16:55:30Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1235
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je cílově zaměřena na projekt zvýšení konkurenční schopnosti podni-ku Janošík Jiří s.r.o. Samotná práce je pak rozdělena do tří částí. V teoretické části jsou zhodnoceny literární prameny zaměřené na strategické řízení podniku, způsob tvorby a za-vádění strategie, strategickou analýzu, konkurenci a konkurenceschopnost podniku. V ana-lytické části práce je představen podnik Janošík Jiří s.r.o., jeho historie a výrobní sortiment. Následuje analýza podnikatelského prostředí, Porterova analýza a SWOT analýza. Projek-tová část je na základě výsledků analýzy zaměřena na stanovení strategie a strategických cílů firmy. Jsou zde uvedeny jednotlivé dílčí projekty, které pomohou firmě Janošík Jiří s.r.o. ke zvýšení konkurenceschopnosti na trhu. |
cs |
dc.format |
80 s. |
cs |
dc.format.extent |
1146163 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 09.05.2036 |
|
dc.subject |
Strategie
|
cs |
dc.subject |
strategický management
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
Strategy
|
en |
dc.subject |
strategic management
|
en |
dc.subject |
Porter analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
competitive ability
|
en |
dc.title |
Konkurenceschopnost a konkurenční strategie firmy Janošík Jiří, s.r.o. |
cs |
dc.title.alternative |
Competitiveness and competitive strategy for the Janošík Jiří, Ltd. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vlčková, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2006-05-30 |
|
dc.date.vskp-available |
2036-05-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master thesis is aimed at the competitive capability increase project of the Janošík Jiří, Limited Company. The whole work is subsequently divided into three parts. In the theoretical part literary sources focused on strategic enterprise management, strategy creation and implementation methods, strategic analysis, the competition, the enterprise competitive ability and the project definition is evaluated. The analytical part of the master thesis is concentrated on the company of Janošík Jiří, Ltd, its history and range of products. In the next part the entrepreneurial environment analysis, Porter analysis and SWOT analysis is mentioned. Based on the analysis results the project part is focused on the company's strategy determination and strategic goals specification. This part also includes individual projects, which will support the Janošík Jiří Ltd competitiveness increase in the market. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
3721
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
B |
|