Projekt strategie rozvoje firmy Trhači s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Hrtáňová, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T07:31:11Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12220
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na strategický management a řešení problematiky strategického rozvoje firmy, která poskytuje specializované služby v oboru trhací techniky. Hlavním cílem práce je zpracovat návrh možné strategie pro zajištění rozvoje firmy vedoucí k upevnění její pozice na trhu. První, teoretická část, shrnuje základní teoretické poznatky a východiska týkající se strategického řízení a procesu tvorby strategie. V praktické části je zpracována analýza současné situace firmy a jejího postavení na trhu jako předpoklad pro vymezení základních směrů možného rozvoje firmy. Závěrečná část práce obsahuje projekt strategického rozvoje firmy, který je podroben nákladové, časové a rizikové analýze. |
cs |
dc.format |
102 s. (132 803 znaků), 8 s. |
cs |
dc.format.extent |
2176797 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná bez omezení od 03.05.2030 |
|
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
strategické řízení
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
strategic management
|
en |
dc.subject |
competitive advantage
|
en |
dc.title |
Projekt strategie rozvoje firmy Trhači s.r.o. |
cs |
dc.title.alternative |
Strategic development project of Trhači s.r.o. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pivnička, Michal |
|
dc.date.accepted |
2010-05-31 |
|
dc.date.vskp-available |
2030-05-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master thesis is focused on strategic management and deals with the strategic development of a company which provides specialized services in the field of blasting techniques. The main aim is to propose a strategy that leads the firm toward further development and consolidation of its position in the market. The theoretical section summarizes the general theoretical knowledge and basis of strategic management and strategic management process. The practical section contains the current situation analysis of the firm and its position in the market, which is a prerequisite for defining the basic directions for further development of the company. The final section contains the company's strategic development project, which is subjected to cost, time and risk analyses. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
veřejné |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
15257
|
|
dc.date.assigned |
2010-03-29 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account