Kázeň a svoboda ve výchově dětí a mládeže
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kročková, Štefánia
|
|
dc.contributor.author |
Černíková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T07:04:03Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T07:04:03Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12167
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku školní kázně a svobody ve výchově dětí a mládeže. Teoretická část na základě studia odborné literatury popisuje současné pohledy na školní kázeň, příčiny a řešení školní nekázně, druhy a užití kázeňských prostředků a svobodu ve výchově a vzdělávání. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního vý-zkumu, provedeného formou dotazníkového šetření mezi učiteli základních škol, zjišťující míru kázně a nekázně na současných základních školách, a analýzy dokumentu - školního řádu. |
cs |
dc.format |
57 s., 13 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1133264 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kázeň
|
cs |
dc.subject |
sebekázeň
|
cs |
dc.subject |
školní kázeň
|
cs |
dc.subject |
nekázeň
|
cs |
dc.subject |
normy
|
cs |
dc.subject |
svoboda ve výchově
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
autorita
|
cs |
dc.subject |
discipline
|
en |
dc.subject |
self-discipline
|
en |
dc.subject |
school discipline
|
en |
dc.subject |
lack of discipline
|
en |
dc.subject |
standards
|
en |
dc.subject |
freedom of education
|
en |
dc.subject |
teachers
|
en |
dc.subject |
pupils
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
school autority
|
en |
dc.title |
Kázeň a svoboda ve výchově dětí a mládeže |
cs |
dc.title.alternative |
Discipline and freedom in the education of children and youth |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the issue of school discipline and the freedom to educate children and youth. The theoretical part of the study of literature describes current views on school discipline, causes and solutions to school lack of discipline, types and uses of disciplinary measures and freedom in education. The practical part includes the results of quantitative research, conducted by questionnaire among teachers in primary schools, detection rates of discipline and lack of discipline on the current elementary schools, and document analysis - school rules. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14447
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-21 |
|
utb.result.grade |
D |
|
local.subject |
svoboda
|
cs |
local.subject |
výchovné styly
|
cs |
local.subject |
liberty
|
en |
local.subject |
upbringing styles
|
en |
local.subject |
educational styles
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account