dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Horáček, Aleš
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T06:10:09Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T06:10:09Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12060
|
|
dc.description.abstract |
Tématem práce je analýza postavení magazínu Koktejl na českém mediálním trhu z hlediska dlouhodobějších trendů. Práce si klade za cíl identifikovat slabá místa v jeho marketingové strategii a navrhnout řešení, jak zvýšit úspěšnost časopisu na trhu. Teoretická část přináší charakteristiku současného mediálního trhu s přihlédnutím k segmentu populárních časopisů zaměřených na cestování, přírodu, vědu a historii. Praktická část tento trh analyzuje s akcentem na magazín Koktejl. Projektová část na základě výstupů z analýz formuluje pro magazín Koktejl marketingový cíl, strategii a konkrétní doporučení v jejím rámci. |
cs |
dc.format |
80 s., 6 s. sez., 16 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1522735 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Média
|
cs |
dc.subject |
mediální trh
|
cs |
dc.subject |
časopisy
|
cs |
dc.subject |
Koktejl
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
Media
|
en |
dc.subject |
medial market
|
en |
dc.subject |
magazines
|
en |
dc.subject |
Koktejl
|
en |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.title |
Identifikace cílových skupin, vytvoření profilu segmentů a návrh strategie pro magazín Koktejl |
cs |
dc.title.alternative |
Identification of target groups, creation of segments profile and suggestion of marketing strategy for Koktejl magazine |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juříková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2010-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
An analysis of Koktejl magazine position on Czech medial market from the point of view of long-term trends is the subject-matter of this paper. The paper intends to identify weak-nesses in its marketing strategy and to propose solutions how to increase a fruitfulness of the magazine on the market. A theoretical part contains a characteristic of contemporary medial market with emphasis on segment of magazines specialized on travelling, nature, science and history. A practical part analyses this market with accent on Koktejl magazine. A project part, on the basis of analysis conclusions, formulates a marketing goal, strategy and concrete recommendations for the magazine. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13778
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|