dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Konfrštová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T06:07:52Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T06:07:52Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12055
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce hodnotí českou propagaci v období 1918-1938. Úvodem souhrnně popisuje situaci v nově vzniklém státě. Práce dále poukazuje na výsledky celostátního reprezentativního výzkumu o preferenci české značky mezi Čechy. Z pohledu kvality hovoří o několika tradičních českých značkách z přelomu 20. století, které dodnes úspěšně působí i za hranicemi naší země. Cílem práce je srovnání prvorepublikové propagace z pohledu obsahu a formy s propagací dnešní doby. Pro analýzu byly zvoleny vybrané pražské legendární kavárny. Téma se dále soustředí na další dostupné formy propagace té doby a jejich přidanou hodnotu - tisk, pouliční a podomní prodej, plechové cedule, plakáty. Pro zajímavost je uveden soudobý regionální titul, jehož forma zpracování je netradičně prvorepubliková, přestože obsah reflektuje aktuální dění dané historické lokality. |
cs |
dc.format |
49 s. |
cs |
dc.format.extent |
3039276 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
česká značka
|
cs |
dc.subject |
tradice
|
cs |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
Czech brand
|
en |
dc.subject |
tradition
|
en |
dc.title |
Česká (slovenská) propagace v období 1918-1938 |
cs |
dc.title.alternative |
Czech (Slovak) promotion during 1918-1938 |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Svoboda, Václav |
|
dc.date.accepted |
2010-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor Thesis deals with the Czech advertising in the period 1918-1938. To preface, it summarizes the situation in the newly established country. The thesis further points out the results of the representative national survey on the preferences of Czech brands amongst the Czechs. In terms of quality, it gives details of several traditional Czech brands in the turn of 20th century which are still successful to this date both locally and abroad. It is the aim of the thesis to compare the advertising from the period of the Czechoslovak Republic (1918-1938) with the contemporary one, viewed by both the content and the form. As a ground, the fabled Prague cafés were chosen for the analysis. The theme also deals with the available formats of advertising and their added value at the time: print, street and doorstep selling, metal signs, placards. Out of interest, a contemporary regional paper is also presented, the form of which appears, non-traditionally, as coming from that time period, yet the content of which reflects the current development in the given historical area. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13670
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|