dc.contributor.advisor |
Konečný, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Hašová, Věra
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T05:54:11Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T05:54:11Z |
|
dc.date.issued |
2010-06-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12027
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem je zjistit, jaká je úroveň znalostí z psychologie u zdravotních sester ve vztahu ke sledovaným tématům. Bakalářská práce je zpracována kvantito-kvalitativním způsobem. Zabývá se některými oblastmi psychologické problematiky dětí v průběhu jejich hospitalizace právě z pohledu zdravotních sester. Jde především o neuspokojení základních psychických potřeb v průběhu hospitalizace, syndrom hospitalismu, agresivitu u dětí a kon-flikty. Zahrnuta je i separační úzkost z důvodu vysoké důležitosti psychologického pocho-pení a řešení tohoto jevu. Teoretická část je věnována definicím a odborné terminologii, je seznámením s touto problematikou, informuje o komplexní péči a zaměřuje se na prevenci vzniku psychologických problematik. Praktická část obsahuje provedené dotazníkové šet-ření snažící se zjistit analýzou získaných dat, jaký pohled na problematiku zaujímají od-borníci - v tomto případě zdravotní sestry, které daným situacím musí dnes a denně čelit - tedy také zjistit úroveň předpokladů pro řešení. Jsou sledovány určité aspekty, jako napří-klad věk, nejvyšší dosažené vzdělání a úroveň znalostí z psychologie. |
cs |
dc.format |
60 ., 18 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
5218447 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Psychologie
|
cs |
dc.subject |
neuspokojení základních psychických potřeb v průběhu hospitalizace
|
cs |
dc.subject |
syndrom hospitalismu
|
cs |
dc.subject |
separační úzkost
|
cs |
dc.subject |
agresivita u dětí
|
cs |
dc.subject |
konflikty
|
cs |
dc.subject |
batole
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
školní věk
|
cs |
dc.subject |
dospívání-puberta
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
dětské oddělení
|
cs |
dc.subject |
vědomosti
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
zdravotní sestra
|
cs |
dc.subject |
Psychology
|
en |
dc.subject |
psychological subdeprivation
|
en |
dc.subject |
syndrome of hospitalism
|
en |
dc.subject |
separation anxiety
|
en |
dc.subject |
aggressiveness of children
|
en |
dc.subject |
conflicts
|
en |
dc.subject |
toddler
|
en |
dc.subject |
preschooler
|
en |
dc.subject |
grade-schooler
|
en |
dc.subject |
pre - teen
|
en |
dc.subject |
teen
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.subject |
children's department
|
en |
dc.subject |
knowledge
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
nurse
|
en |
dc.title |
Význam psychologie v přípravě a práci zdravitní sestry |
cs |
dc.title.alternative |
Signification of psychology in study and work for nurses |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šrahůlková, Kateřina |
|
dc.date.accepted |
2010-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main aim of the Bachelor's thesis is to find out the level of nurses' knowledge of psychology in relation to chosen topics. A combination of quantitative and qualitative methods is used in the research. It deals with psychological responses of children to hospi-talization from the point of view of nurses. It focuses especially on some areas of psycho-logical subdeprivation, syndrome of hospitalism, aggressiveness of children and possible conflicts. Separation anxiety is also involved because of high importance of psychological understanding of this problem and necessity of its solving. The theoretical part explains definitions and terminology, gives an overview of the topic and information about complex care and concentrates on possible preventive measures. The practical part consists of ques-tionary, trying to find out via data analysis which view do specialists occupy - in this case it means nurses, who have to face those situations almost daily - therefore find out level of preconditions for solutions too. Some aspects are watched, for instance age, highest ac-quired education and level of knowledge in psychology. |
en |
dc.description.department |
Ústav ošetřovatelství |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/100
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Všeobecná sestra |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
General Nurse |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ošetřovatelství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Health Care |
en |
dc.identifier.stag |
14199
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-18 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
zdravotní sestry
|
cs |
local.subject |
psychologie
|
cs |
local.subject |
krizová pomoc
|
cs |
local.subject |
dětské sestry
|
cs |
local.subject |
psychologické aspekty
|
cs |
local.subject |
ošetřovatelská péče
|
cs |
local.subject |
practical nurses
|
en |
local.subject |
psychology
|
en |
local.subject |
crisis intervention
|
en |
local.subject |
pediatric nurses
|
en |
local.subject |
psychological aspects
|
en |
local.subject |
nursing care
|
en |