dc.contributor.advisor |
Doňková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Pelánová, Radka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T05:42:02Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T05:42:02Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11999
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá vzděláváním seniorů. Teoretické část práce popisuje pojem stáří, proces stárnutí, demografickou situací a stárnutím populace. Věnuje se seniorům v procesu vzdělávání. Podrobněji se zabývá univerzitami třetího věku od dob, kdy začali vznikat až po současnou situaci včetně programů, které jednotlivé programy nabízí. Praktická část práce zkoumá kvantitativní metodou, zda univerzity třetího věku informují seniory o svých programech a jaké informační zdroje k tomu používají. |
cs |
dc.format |
79 s. |
cs |
dc.format.extent |
500783 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
biologické stáří
|
cs |
dc.subject |
sociální stáří
|
cs |
dc.subject |
kalendářní stáří
|
cs |
dc.subject |
proces stárnutí
|
cs |
dc.subject |
demografické údaje o stárnutí
|
cs |
dc.subject |
senioři v procesu vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
systém vzdělávání seniorů
|
cs |
dc.subject |
univerzita třetího věku
|
cs |
dc.subject |
asociace univerzit třetího věku
|
cs |
dc.subject |
biological old age
|
en |
dc.subject |
social old age
|
en |
dc.subject |
calendar old age
|
en |
dc.subject |
process of getting older
|
en |
dc.subject |
demographic data about getting older
|
en |
dc.subject |
seniors in the educational process
|
en |
dc.subject |
seniors educational process
|
en |
dc.subject |
third-age university
|
en |
dc.subject |
association of the third-age universities
|
en |
dc.title |
Systém vzdělávání seniorů |
cs |
dc.title.alternative |
The system seniors education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2010-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The essay deals with the education of the seniors. Its theoretic part defines a concept of an old age, the process of getting older, demographic situation as well as population getting older. It deals with the seniors in the educational process. There is a deep insight into the third-age universities from the time they were founded to current situation ? including the programs offered by individual universities. The practical part uses a quantitative method to investigate whether the third-age universities inform the seniors about their programs and what sources of information they use for it. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
17332
|
|
dc.date.assigned |
2009-04-30 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
univerzity třetího věku
|
cs |
local.subject |
universities of the third age
|
en |