dc.contributor.advisor |
Prachař, Štěpán
|
|
dc.contributor.author |
Hnátek, Milan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T05:36:06Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T05:36:06Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11989
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je popsat úlohu banneru a navrhnout internetovou bannerovou kampaň pro zábavní server Superhry.cz. Práce je psaná v anglickém jazyce, protože její většina vznikala během studijního pobytu na Anadolu University v Turecku. Diplomová práce začíná teoretickým základem, ve kterém je vysvětlen vývoj online propagace, druhy reklamy a nové trendy v online reklamě. Teoretický základ pokračuje marketingovou a počítačovou terminologií a také definicemi. Jsou zde vysvětleny pojmy jako: targeting, kreativní strategie, advergaming a další. Třetí kapitola popisuje formy a druhy internetových bannerů. Další kapitola je věnována online hrám. Projektová část začíná popisem a analýzou cílové skupiny. Dále následuje návrh bannerů kampaně. Diplomová práce končí metodologií a zhodnocením závěrů. |
cs |
dc.format |
75 |
cs |
dc.format.extent |
7142929 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
banner
|
cs |
dc.subject |
internetová kampaň
|
cs |
dc.subject |
advergaming
|
cs |
dc.subject |
online hry
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
banner
|
en |
dc.subject |
internet campaign
|
en |
dc.subject |
advergaming
|
en |
dc.subject |
online games
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.title |
The Role of Banner and the Design of an Internet Campaign |
cs |
dc.title.alternative |
The Role of Banner and the Design of an Internet Campaign |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Illík, Rostislav |
|
dc.date.accepted |
2010-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of this diploma thesis is describe the role of banner and design internet banner campaigns for entertainment portal Superhry.cz. This thesis is in English, because the majority was written while studying in Anadolu University in Turkey. This diploma thesis starts with theoretical background, where development of online advertising and types of advertisements and new trends of online advertising are explained. Theoretical background continues with marketing and computer terminology and definitions. There terms like targeting, creative strategy, advergaming are explained. Third chapter is describes the form and type of internet banners. The next chapter is about online games. The section containing the project begins with target audience analysis and description. After this part, you can find new banner designs and whole campaign. The end of diploma thesis is about methodology and conclusions. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13725
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|