dc.contributor.advisor |
Hozová, Leona
|
|
dc.contributor.author |
Plšková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T05:17:05Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T05:17:05Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11953
|
|
dc.description.abstract |
V bakalářské práci se zabývám tématem Mezigeneračního porozumění, zaměřuji se na vztahy vnoučat a prarodičů žijících v domově pro seniory. V teoretické části se věnuji rodině, komunikaci a mezigeneračním konfliktům, zmiňuji pojem související se stářím ageismus, charakterizuji stáří, rané stáří a adolescenci. V poslední části se věnuji sociálním službám. V praktické části hledám odpověď na výzkumnou otázku: "Jaké jsou vztahy vnoučat a prarodičů v pobytovém zařízení?" |
cs |
dc.format |
47s., 33s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1282034 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
mezigenerační konflikty
|
cs |
dc.subject |
ageismus
|
cs |
dc.subject |
stáří
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
sociální služby
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
intergenerational conflict
|
en |
dc.subject |
ageism
|
en |
dc.subject |
old age
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
social services
|
en |
dc.title |
Mezigenerační porozumění |
cs |
dc.title.alternative |
Intergenerational Understanding |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with the topic of Intergenerational understanding, focus on the relationship of grandparents and grandchildren living in homes for the eldery. In the theoretical part I pursue family, communication and intergenerational conflict, I mentioned the concept of age-related ageism, characterized by old age, old age and early adolescence. In the last section is devoded to social services. In the practical part we answer the question: "What are the relationships grandchildren and great-parents in a residential facility?" |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14335
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-18 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
mezigenerační vztahy
|
cs |
local.subject |
prarodiče a vnoučata
|
cs |
local.subject |
domovy pro seniory
|
cs |
local.subject |
intergenerational relations
|
en |
local.subject |
grandparents and children
|
en |
local.subject |
homes for the aged
|
en |