Pohádky a morální vývoj dítěte
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vízdal, František
|
|
dc.contributor.author |
Mitvalská, Dana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T05:11:51Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T05:11:51Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11946
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce jsou pohádky a jejich vliv na morální vývoj dítěte. Tato práce se snaží zjistit, zda současné děti poznají morální aspekty v pohádkách. Charakterizuje pohádky, jejich vývoj a smysl, popisuje vývoj dítěte předškolního a mladšího školního věku a vývoj morální. |
cs |
dc.format |
62 s. |
cs |
dc.format.extent |
376027 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Pohádky
|
cs |
dc.subject |
vývoj dítěte
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
mladší školní věk
|
cs |
dc.subject |
morální vývoj
|
cs |
dc.subject |
morální aspekty
|
cs |
dc.subject |
Fairy tales
|
en |
dc.subject |
developent of a child
|
en |
dc.subject |
pre-scholl age
|
en |
dc.subject |
earley-school age
|
en |
dc.subject |
moral development
|
en |
dc.subject |
moral aspects
|
en |
dc.title |
Pohádky a morální vývoj dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
Fairy Tales and Moral Developmend of Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Palovčíková, Geraldina |
|
dc.date.accepted |
2010-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
Topic of this bachelor work is: fairy tales and their influence on moral development of children. This work is trying to find out if children today are able to learn moral aspects in fairy tales. In this work I tried to charakterize fairy tales, their development and purpose, I tried to describe development of pre-school and early-school aged children and teir moral development. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
17301
|
|
dc.date.assigned |
2009-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
psychika
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
psychic
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account