dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Šimková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T04:40:22Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T04:40:22Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11887
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je zmapovat využití canisterapie při rozvoji jednotlivých schopností a dovedností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část vychází z odborné literatury a vysvětluje pojem canisterapie, její metody, cíle, formy a působení na člověka. V další části specifikuje formy práce ve skupině žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a využití canisterapie u těchto žáků. Poslední část popisuje aktivity se žáky v rámci skupinové canisterapie. Praktická část je zaměřena na metodologii výzkumu, popisuje jeho průběh, zpracování a analýzu získaných dat. V závěru jsou shrnuty výsledky výzkumu a uvedena následná doporučení pro praxi. |
cs |
dc.format |
54 |
cs |
dc.format.extent |
1980125 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
canisterapie
|
cs |
dc.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
práce ve skupině
|
cs |
dc.subject |
využití canisterapie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
canistherapy
|
en |
dc.subject |
pupils with special educational needs
|
en |
dc.subject |
group work
|
en |
dc.subject |
use of canistherapy for pupils with special educational needs
|
en |
dc.title |
Využití canisterapie ve skupině žáků se speciálními vzdělávacími potřebami |
cs |
dc.title.alternative |
Use of canistherapy in group of pupils with special educational needs |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Masariková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2010-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of this Bachelor thesis is to map the use of canistherapy in development of individual abilities and skills of pupils with special educational needs. The theoretical part draws on specialized literature and explains the concept of canistherapy, its methods, forms and effects on humans. The next part specifies the forms of work with a group of pupils with special educational needs and the use of canistherapy with these pupils. The last part describes activities with pupils in group canistherapy. The practical part focuses on methodology of research, describes its progress, processing and analysis of acquired data. In conclusion, the research results are summarised and the resulting recommendations for the practice are stated. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12279
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-15 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
canisterapie
|
cs |
local.subject |
canistherapy
|
en |