Faktory ovlivňující vznik a průběh nekázně ve školní výuce
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Mrázková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T04:34:10Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T04:34:10Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11872
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o problematice kázně z pohledu učitele, o tom, jak učitelova osobnost ovlivňuje kázeň při výuce. Zabývá se blíže problematikou temperamentu ve vztahu ke kázni a komunikací jako prevencí kázeňských přestupků. Výzkumná část ověřuje poznatky teoretické části a rozšiřuje téma o zajímavosti z praxe pedagogů. Hledá příčinné faktory při vzniku kázeňských problémů. |
cs |
dc.format |
86 stran |
cs |
dc.format.extent |
608323 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: Kázeň
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
Keywords: Discipline
|
en |
dc.subject |
communicatoin
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Faktory ovlivňující vznik a průběh nekázně ve školní výuce |
cs |
dc.title.alternative |
Casual factors of rising and processing disciplinal problems in school teaching. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on disciplinary problems, primarily seen from teacher's point of view. The main questions which this thesis tries to answer are: How does teacher's personality impact the level of discipline in school teaching? How does temperament influence disci-pline? Can effective communication prevent disciplinary problems? Research part of thesis verifies theoretical pieces of knowledge and and enhances the topic of discipline with inte-rests from practical work with children. Thesis is looking for casual factors of rising disci-plinal problems. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14018
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
osobnost učitele
|
cs |
local.subject |
školní kázeň
|
cs |
local.subject |
teacher personality
|
en |
local.subject |
school discipline
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account