Autorita ve vysokoškolském vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kročková, Štefánia
|
|
dc.contributor.author |
Navrátilová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T00:51:26Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T00:51:26Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11773
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá autoritou vysokoškolského učitele. V teoretické části je vymezen pojem autority včetně její typologie. Diskutovány jsou možné způsoby budování autority vysokoškolského učitele, její respektování a příčiny jejího oslabování. Samostatná kapitola je věnována osobnosti vysokoškolského učitele s ohledem na jeho kvalifikaci a psychosociální kompetence. Praktická část je zaměřena na průzkum autority učitelů na vysoké škole z pohledu studentů. Zkoumána je míra autority vysokoškolského učitele s ohledem na pohlaví, věk, odbornost, akademické tituly. Kvantitativní výzkum formou dotazníků byl proveden u vysokoškolských studentů. |
cs |
dc.format |
84 |
cs |
dc.format.extent |
2460749 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autorita
|
cs |
dc.subject |
osobnost
|
cs |
dc.subject |
vysokoškolský učitel
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
authority
|
en |
dc.subject |
personality
|
en |
dc.subject |
university teacher
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Autorita ve vysokoškolském vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
The concept of authority in higher education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řeháčková, Helena |
|
dc.date.accepted |
2010-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis deals with the authority of university teachers. In the theoretical part is a definition of authority, including the typology. The possible ways of building a university teacher authority are discussed, also the respect and the causes of weakening of authority. A separate chapter is devoted to individuality of university teachers with regard to their qualifications and psychosocial competence. The practical part focuses on the Exploration of the authority of teachers in high school from the perspective of students. The level of authority university teacher with regard to sex, age, expertise, academic degrees was examined. The quantitative research was conducted by questionnaire among university students. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14989
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-11 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
vysokoškolští učitelé
|
cs |
local.subject |
osobnost
|
cs |
local.subject |
college teachers
|
en |
local.subject |
personality
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account