Projekt dílčích strategických plánů firmy FAGUS CZ, s.r.o
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Macíková, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T16:29:37Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1164
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem mé diplomové práce je firma FAGUS CZ, s.r.o. jako výrobce komponentů pro obuvnický průmysl. Mojí snahou je analyzovat chování této organizace v tržním pro-středí tohoto ne zrovna přitažlivého odvětví. Na základě analýzy silných a slabých stránek, zdrojů a cílů firmy jakož i na základě vyjednávací síly konkurence, zákazníků a dodavatelů se pokusím navrhnout několik možných strategií a směrů, kam by se mohla firma FAGUS CZ, s.r.o. se svými aktivitami ubírat, aby překonala hluboký útlum v odvětví, nátlak konku-rence z ostatních zemí a zaměřila se přitom rovněž na posilování všech prvků hodnototvor-ného řetězce. |
cs |
dc.format |
99 |
cs |
dc.format.extent |
1048048 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 12.05.2026 |
|
dc.subject |
firma
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
obuvnický průmysl
|
cs |
dc.subject |
obuvnické kopyto
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
zákazníci
|
cs |
dc.subject |
kvalita
|
cs |
dc.subject |
cena
|
cs |
dc.subject |
The company
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
shoemaking industry
|
en |
dc.subject |
lasts for the shoes
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
customers
|
en |
dc.subject |
quality
|
en |
dc.subject |
price
|
en |
dc.title |
Projekt dílčích strategických plánů firmy FAGUS CZ, s.r.o |
cs |
dc.title.alternative |
Project of partial strategical plans for company FAGUS CZ, s.r.o. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tichavský, Václav |
|
dc.date.accepted |
2006-06-06 |
|
dc.date.vskp-available |
2026-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
My diploma project is focused on the company Fagus Ltd, which is a producer of com-ponents for the shoemaking industry. My goal was to anylyse this company's behaviour in the market environmnt of this not exactly tempting branch. I will attempt to propose a number of feasible strategies and di-rections the company could forward its activities too. These should enable the company to overcome both: a deep depression of this branch and the pressure coming from the foreign competition. Moreover, my proposals should aim at strenghtening all the factors of the va-lue-creating chain. I intend to base these suggestions on an analysis of the companies' strenghts and weaknesses as well as on the negotiation power of the competition, custo-mers and suppliers. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
3927
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account