Problematika pohledávek ve firmě Servis Vraník s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vanča, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Hermanová, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T22:50:19Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T22:50:19Z |
|
dc.date.issued |
2009-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11565
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na řízení pohledávek ve firmě Servis Vraník s.r.o. Je rozdělena na část analytickou a část teoretickou. V teoretické části je popsán podnik, jeho okolí, v druhé části součinnosti předcházející vzniku pohledávek a v závěru jsou charakterizovány pohledávky, jejich druhy, pohled v účetnictví a možnosti zajištění pohledávek. V analytické části jsem představila firmu Servis Vraník s.r.o., provedla jsem analýzu pohledávek, závazků, zadluženosti a jednotlivých odběratelů. Na závěr je navrženo řešení pro lepší řízení a výrazné snížení neuhrazených pohledávek. |
cs |
dc.format |
73 s. |
cs |
dc.format.extent |
1095811 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Podnik
|
cs |
dc.subject |
odběratelé firmy
|
cs |
dc.subject |
pohledávky
|
cs |
dc.subject |
zajištění pohledávek
|
cs |
dc.subject |
analýza pohledávek
|
cs |
dc.subject |
Enterprise
|
en |
dc.subject |
customers
|
en |
dc.subject |
claim
|
en |
dc.subject |
claims indemnity
|
en |
dc.subject |
claims analysis
|
en |
dc.title |
Problematika pohledávek ve firmě Servis Vraník s.r.o. |
cs |
dc.title.alternative |
The Issue of Claims in the Company Servis Vraník s.r.o. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Heczková, Eva |
|
dc.date.accepted |
2010-01-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis is focused on the management of claims in the company Servis Vranik s.r.o. The thesis is divided into analytical and theoreticalparts. The theoretical part describes the company and its surroundings, the second part deals with interaction of the previous claims and in the conclusion the claims are characterised by their types, as well as status of the accounts and the possibility of guaranteeing the debts. In the analytical part I introduce the company Servis Vranik s.r.o. and conduct an analysis of claims, liabilities and debts and disassemble the purchasers. Finally, I propose a solution for better management and significant reduction in outstanding debts. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Finanční řízení podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Financial management of enterprises |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
13453
|
|
dc.date.assigned |
2009-10-09 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account