Hry a hračky v životě dítěte s autismem
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Řeháčková, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Kalíková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T22:20:19Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T22:20:19Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11519
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářká práce téma Hry a hračky v životě dítěte s autismem se zabývá pojetím her a hraček při diagnóze autismus a zároveň je zde srovnání s pojetím u dětí zdravých. Práce také zahrnuje charakteristiku autismu a možnosti jeho léčby. Součástí této bakalářské práce je i praktická část, která ukazuje, že i děti s autismem jsou schopny si smysluplně hrát a mohou pomocí hry rozvíjet své fyzické a mentální schopnosti. |
cs |
dc.format |
92 s. |
cs |
dc.format.extent |
6299508 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Autismus
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
představivost
|
cs |
dc.subject |
hračka
|
cs |
dc.subject |
Autism
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
imagination
|
en |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
toy
|
en |
dc.title |
Hry a hračky v životě dítěte s autismem |
cs |
dc.title.alternative |
Games and toys in the life of the autistic child |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zajitzová, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2010-06-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's work on the theme Games and toys in the life of the autistic child occupies by playing games with suffering children from autism. There is a comparison with healthy children. This work includes the characteristic of the autism and the possibilities of its treatment. The part of this bachelor's work is a practical section. The main goal of this section is to demostrate that the autistic children are able to play games meaningful and can develop their manual and psychical capability by playing. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14894
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-10 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
děti s poruchou autistického spektra
|
cs |
local.subject |
autistické děti
|
cs |
local.subject |
hra
|
cs |
local.subject |
hračky
|
cs |
local.subject |
autism spectrum children
|
en |
local.subject |
children with autism
|
en |
local.subject |
play
|
en |
local.subject |
toys
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account