dc.contributor.advisor |
Prachař, Štěpán
|
|
dc.contributor.author |
Spurný, Michael
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T19:03:27Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T19:03:27Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11488
|
|
dc.description.abstract |
Historický vývoj kin od roku 1990 je prací, která v teoretické části shrnuje hlavní milníky vývoje kinematografie jako takové a dále nové trendy a technologie ve výrobě a hlavně projekci filmové tvorby. Dále jsou v teoretické části shrnuty základní fakta týkající se kino-reklamy. V analytické části potom jsou uvedeny statistické údaje týkající se návštěvnosti a počtu představení v českých kinech, nástup multikin na český filmový trh a jejich ovlivnění vývoje této statistiky. Nakonec je poukázáno na situaci ve Zlíně, aktuální rozbor zlínských kin a možnosti zadání kinoreklamy v těchto kinech, vše je navíc podloženo malým výzku-mem mezi studenty Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně o jejich názorech a preferencích v oblasti kin. |
cs |
dc.format |
52 s., 2 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1385678 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
historický vývoj
|
cs |
dc.subject |
kinematografie
|
cs |
dc.subject |
kino
|
cs |
dc.subject |
multikino
|
cs |
dc.subject |
kinoreklama
|
cs |
dc.subject |
prostorový zvuk
|
cs |
dc.subject |
3D
|
cs |
dc.subject |
trojrozměrná projekce
|
cs |
dc.subject |
Velké kino
|
cs |
dc.subject |
Golden Apple Cinema
|
cs |
dc.subject |
návštěvnost kina
|
cs |
dc.subject |
historical evolution
|
en |
dc.subject |
cinematography
|
en |
dc.subject |
cinema
|
en |
dc.subject |
theatre
|
en |
dc.subject |
multiplex
|
en |
dc.subject |
advertising in cinema
|
en |
dc.subject |
surround sound
|
en |
dc.subject |
3D
|
en |
dc.subject |
three-dimensional projection
|
en |
dc.subject |
Velké kino
|
en |
dc.subject |
Golden Apple Cinema
|
en |
dc.subject |
Cinema attendance
|
en |
dc.title |
Historický vývoj kin od roku 1990 |
cs |
dc.title.alternative |
The Historical evolution of cinema since 1990 |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubíčková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2010-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Historical evolution of cinema since 1990 is study, which contains in its theoretical part main events in evolution of cinematography itself and new trends and technologies in producing and mainly reproducing arts of the film. This part also contains basic facts and ways of advertising in cinema. Analytical part contains statistics data of attendance and numbers of shows in cinemas in Czech republic, expansion of multiplexes in Czech republic and their influence in the statistics. At the end of the study is research of situation in Zlín, actual situation of cinemas in Zlín and posibilities of advertising in those cinemas. Everything is supported by small survey research by the students of Tomas Bata University in Zlin and their opinions and preferences in the area of cinema. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13636
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|