Analýza vzdělávacích potřeb asistenta pedagoga v systému základního školství
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Opatrný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Hanzalová, Erika
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T18:59:07Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T18:59:07Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11481
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se orientuje na zmapování vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga činných v procesu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. Vymezuje teoretická východiska profese, odbornou kvalifikaci a náplň práce asistenta pedagoga. Specifikuje skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Definuje základní druhy alternativní a augmentativní komunikace. Empirická část skrze realizované kvalitativní šetření analyzuje teoretické znalosti potřebné k výkonu povolání asistenta pedagoga. |
cs |
dc.format |
63 s. |
cs |
dc.format.extent |
1655104 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Alternativní a augmentativní komunikace
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
Alternative and augmentative communication
|
en |
dc.subject |
pedagogue's assistant
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
special education needs
|
en |
dc.title |
Analýza vzdělávacích potřeb asistenta pedagoga v systému základního školství |
cs |
dc.title.alternative |
Assistant Teacher's Analysis of Educational Needs in the Primary Education System. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2010-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on mapping of the training needs of assistants of pedagogue employed in the process of integration of pupils with the special educational needs in the common primary schools. This thesis qualifies the theoretical base of profession, professi-onal qualifications and job description of pedagogue's assistant. There are specified the groups of pupils with the special educational needs. This thesis defines the basic types of the alternative and augmentative communication. The empirical part through the qualitative survey analyzes the theoretical knowledge required for the professional pedagogue's assistant. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14879
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-10 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
pedagogické vzdělávání
|
cs |
local.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
local.subject |
pedagogical education
|
en |
local.subject |
communication in learning and scholarship
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account