Začlenění sluchově postiženého dítěte do kolektivu zdravých dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Řezníčková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T18:40:36Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T18:40:36Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11446
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku sluchově postižených dětí. Teoretická část je zaměřena na obecné pojmy z anatomie, na vyšetřovací metody, na rozdělení sluchových vad, komunikaci V poslední kapitole jsou popsány druhy vzdělávání a integrace dětí do škol. Část praktická je zaměřena na nahlédnutí do problematiky sluchově postižených dětí pomocí případových prací a zjišťování, jak se dítě začlenilo do běžných základních, popř. mateřských škol. |
cs |
dc.format |
58s., 3 s. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
|
cs |
dc.format.mimetype |
|
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
postižení
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
hearing defect
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
integrace
|
en |
dc.title |
Začlenění sluchově postiženého dítěte do kolektivu zdravých dětí |
cs |
dc.title.alternative |
Integration of child with hearing defect into collective of healthy children. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řeháčková, Helena |
|
dc.date.accepted |
2010-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor's work is focused on children with hearing defect. The theoretical part concentrates on general terms from anatomy, on examinational methods, on the classification of hearing defects, on communication The last chapter describes different types of education and how the children are integrated into the regular school system. The practical part includes case studies and interviewing focused on practical integration of children with hearing defect into regular elementary schools or kindergartens. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
15219
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-15 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
sluchově postižené děti
|
cs |
local.subject |
integrace
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
hearing impaired children
|
en |
local.subject |
integration
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account