Začlenění autistických dětí předškolního věku do kolektivu v MŠ Louky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Začlenění autistických dětí předškolního věku do kolektivu v MŠ Louky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kašpárková, Svatava
dc.contributor.author Böhm, Karel
dc.date.accessioned 2010-07-18T18:33:20Z
dc.date.available 2010-07-18T18:33:20Z
dc.date.issued 2010-05-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/11428
dc.description.abstract Uvedená bakalářská práce se zabývá specifiky v komunikaci jedinců s poruchami autistic-kého spektra a na začlenění těchto dětí do kolektivu v mateřských školách. Bakalářská prá-ce je složena z části teoretické a praktické. V teoretické části se jedná o seznamení se zá-kladními pojmy, jako je autismus, narušená komunikační schopnost dětí s autismem, dále se zde uvádí formy komunikace, které se u těchto dětí používají. Jednoznačným cílem v teoretické části je seznámit s uvedenou problematikou autismu a její pochopení. V praktické části byl použit smíšený výzkum. Kvalitativní byl proveden na základě rozho-voru s rodiči, rozhovoru s pedagogy v mateřských školách, pozorováním a analýzou peda-gogické dokumentace zařízení mateřských škol. Použitou metodou kvantitativního výzkumu byl dotazník určený pro pedagogy mateřských škol. Za pomoci písemně kladených otázek a následně získaných odpovědí mi bylo umož-něno sestavit pořadí problémů při začleňování autistických dětí do kolektivu v mateřských školách. cs
dc.format 75 s., 7 s.příloh cs
dc.format.extent cs
dc.format.mimetype cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject narušená komunikační schopnost u jedinců s poruchami autistického spektra cs
dc.subject autismus cs
dc.subject formy komunikace autistických dětí cs
dc.subject distorted communication abilyty of the individuals with a disruption autistic spectrum en
dc.subject autism en
dc.subject form of communication of autistic children en
dc.title Začlenění autistických dětí předškolního věku do kolektivu v MŠ Louky cs
dc.title.alternative Integrating preschool Autistic children into the social group at Louky preschool facility. en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Machů, Eva
dc.date.accepted 2010-06-25
dc.description.abstract-translated Described bachelor thesis deals specifically with individuals communication with autistic disturbance spectrum and integrating these kids into a group in preschool. Bachelor thesis is composed from two parst, the theory part and the practical part. The theoretical part treats the introduction with the elemantal terms, such as autism, distorted comunication ability, and farthermore it is presenting a form of comunication which these kids are using. The definite goal in the theory part is to introduce the presentet dilemma of Autism and comprehension of Autism. In practical part was used mixed reserge. The qualitative part was constructed based on interviews with the parents, interviews with the pedagogue in the preschool institutions, and it also compares and analyses academical collection of documents from the preschool institutions. The used method of the qualitative reserge was a questionair intended for teachers of the preschools. With the help of written questions and consequently gained answers, I was able to draft a sequence for integrating Autistic children into a group in the preshool instituti-ons. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 14434
dc.date.assigned 2010-01-21
utb.result.grade E
local.subject mateřské školy cs
local.subject autistické děti cs
local.subject poruchy autistického spektra cs
local.subject integrace cs
local.subject kindergartens en
local.subject children with autism en
local.subject autism spectrum en
local.subject integration en


Files in this item

Files Size Format View
böhm_2010_bp.pdf 1.252Mb PDF View/Open
böhm_2010_vp.doc 52Kb Microsoft Word View/Open
böhm_2010_op.doc 48Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account