Projekt strategie diverzifikace firmy XY při spolupráci s nezávislými obchody
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Kratochvílová, Alice
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T18:21:21Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T18:21:21Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11396
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je vytvořit projekt strategie diverzifikace společnosti XY při spolupráci s nezávislými obchody. Tato diplomová práce je rozdělena na teoretickou, analytickou a projektovou část. V teoretické části jsou vymezeny pojmy marketingu obchodu s důrazem na retailing a strategické plánování, které formulují teoretická východiska pro zpracování projektu. V analytické části je vypracovaná analýza vnitřního a vnějšího prostředí, zpracován Porterův model a GE model. Poznatky z analytické části jsou shrnuty ve SWOT analýze. V projektové části je vypracován samotný projekt strategie diverzifikace společnosti XY při spolupráci s nezávislými obchody. Dále jsou zde vypracovány akční plány včetně časového harmonogramu, rozpočtů a nákladové analýzy. Na závěr jsou zhodnocena rizika a očekávané přínosy tohoto projektu. |
cs |
dc.format |
111 s., 20 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3572284 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Maloobchod
|
cs |
dc.subject |
nezávislý trh
|
cs |
dc.subject |
strategické plánování
|
cs |
dc.subject |
strategický marketingový plán
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
interní analýza
|
cs |
dc.subject |
externí analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model
|
cs |
dc.subject |
GE model
|
cs |
dc.subject |
SWOT
|
cs |
dc.subject |
projekt
|
cs |
dc.subject |
cíle
|
cs |
dc.subject |
akční plány
|
cs |
dc.subject |
rozpočet
|
cs |
dc.subject |
časový harmonogram
|
cs |
dc.subject |
riziková analýza
|
cs |
dc.subject |
Retail
|
en |
dc.subject |
independent market
|
en |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
planning scheduling
|
en |
dc.subject |
strategy marketing plan
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
internal analysis
|
en |
dc.subject |
external analysis
|
en |
dc.subject |
Porter?s model
|
en |
dc.subject |
GE model
|
en |
dc.subject |
SWOT
|
en |
dc.subject |
project
|
en |
dc.subject |
objectives
|
en |
dc.subject |
action plans
|
en |
dc.subject |
budget
|
en |
dc.subject |
time progress chart
|
en |
dc.subject |
risk analysis
|
en |
dc.title |
Projekt strategie diverzifikace firmy XY při spolupráci s nezávislými obchody |
cs |
dc.title.alternative |
The project of strategy of diversification of the XY firm in cooperation with independent stores |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Urbášková, Marie |
|
dc.date.accepted |
2010-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of this diploma work is to create the project of strategy of diversification of the XY firm in cooperation with independent stores. My diploma project is divided into a theoretical, analytical and a project part. In the theoretical part the conceptions of the marketing business which define the theoretical base to elaborate the project are specified with the emphasis on retailing and strategic planning. The analytical part works out the analysis of the external and internal environment and it also elaborates the Porter's model and GE model. The findings from the analytical part are summarized in the SWOT analysis. The project of strategy of diversification of the XY firm in cooperation with independent stores itself is elaborated in the project part. Further in this part there are drawn up action plans including the time progress chart, budgets and costs analysis. In conclusion I have evaluated the risks and expected benefits of this project. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
14760
|
|
dc.date.assigned |
2010-03-29 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account