Vliv archetypů na nákupní chování seniorů v komoditě kosmetických produktů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kotyzová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Válková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T17:50:01Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T17:50:01Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11342
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na problematiku nákupního chování seniorů, vlivu archetypů na nákupní chování seniorů v komoditě kosmetických produktů. V teoretické části se věnuji objasnění pojmů spotřební chování, spotřebitelské typologie, archetypy a segmentace trhu v závislosti na životním stylu seniorů. Popisuji seniory jako atraktivní cílovou skupinu a zabývám se prognózami demografů o stárnutí obyvatelstva. V praktické části jsem se zabývala aplikací kvantitativního výzkumu - osobním dotazováním a výstupy tohoto šetření. |
cs |
dc.format |
67 s. |
cs |
dc.format.extent |
1557520 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
senior/ři
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
demografický vývoj
|
cs |
dc.subject |
archetypy
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
senior/s
|
en |
dc.subject |
shopping behaviour
|
en |
dc.subject |
demographer development
|
en |
dc.subject |
archetyps
|
en |
dc.subject |
lifestyle of seniors
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.title |
Vliv archetypů na nákupní chování seniorů v komoditě kosmetických produktů |
cs |
dc.title.alternative |
Influence Of Archetypes On Seniors' Behaviour In A Cosmetic Products Commodity |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rožek, Michal |
|
dc.date.accepted |
2010-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
Presented the bachelor's work attends to shopping senior behaviour, archetyps effect on shopping senior behaviour in commodity of cosmetics products, impact of lifestyle on cosmetics products usage. In a theoretical part it brings out conceptions as consumer behaviour, consumer typology, archetyps and market segmentation in dependence on lifestyle on seniors. It describes seniors as an attractive target group and draw attention to demographers prognosis about aging of people. In a practical part it considers application of quantitative research - oral interview and questionnaire research output. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13697
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account