dc.contributor.advisor |
Mikulová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Hrabinová, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T13:38:03Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T13:38:03Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11235
|
|
dc.description.abstract |
Práce "Projektová výuka v praxi" pojednává nejprve o teoretických základech projektové výuky v historickém kontextu ve světě i v Čechách s následnou prezentací nosných myšlenek hlavních představitelů projektové výuky. Dále je pozornost věnována vymezení pojmů projekt a problém, projektová metoda, projektové vyučování. Následně jsou představeny jednotlivé fáze projektu a uvedeny přednosti a nedostatky projektové výuky. Praktická část práce představuje specializovaný předmět Komunikační agentura a jeho studentské projekty. Následuje kritická analýza tohoto předmětu, která se po uvedení pozitiv zaměřuje na slabá místa projektové výuky a realizovaná opatření k jejich odstranění. Závěr práce je věnován doručením pro další rozvoj projektové výuky v Komunikační agentuře a úvaze o možnostech projektové výuky na středních školách. |
cs |
dc.format |
58 s. , 1 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1218459 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
projekt
|
cs |
dc.subject |
projektová metoda
|
cs |
dc.subject |
projektová výuka
|
cs |
dc.subject |
Komunikační agentura
|
cs |
dc.subject |
project
|
en |
dc.subject |
project methods
|
en |
dc.subject |
project based learning
|
en |
dc.subject |
Communication Agency
|
en |
dc.title |
Projektová výuka v praxi |
cs |
dc.title.alternative |
Project Teaching in the Praxis |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
Work "Project Teaching in Praxis" examines firstly the theoretical foundations of project work in the historical context in the world and in the Bohemia, followed by presentation of main ideas of prominent teachers. Further attention is paid to the definitions of project and problem, project method, project teaching. Subsequently, the phases of the project and the strengths and weaknesses of project teaching are listed. The practical part is about special subject Communications Agency and the student projects made in it. Followed by a critical analysis of this subject, which focuses on the positive and negative aspects of project teaching and implemented steps to eliminate them. The final part served for the further development of project teaching in Communication Agency and reflect on the possibilities of design of this subjekt in the education at secondary schools. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11250
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-14 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
projektová výuka
|
cs |
local.subject |
project method in teaching
|
en |