dc.contributor.advisor |
Olejníček, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Hrůzová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T13:35:05Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T13:35:05Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11230
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou integrace žáků do školních tříd běžných škol. V práci je objasněn pojem integrace a popsáno několik druhů postižení, které je možné úspěšně integrovat. Zabývá se edukací žáků s těmito formami postižení. Část práce je věnována poradenství, legislativě a právní úpravě integrace v ČR. Součástí bakalářské práce je také praktická část, která obsahuje kazuistiku integrované žákyně a vyhodnocené dotazníkové šetření k integraci. |
cs |
dc.format |
68 s., 21 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3319316 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Integrace
|
cs |
dc.subject |
poradenství
|
cs |
dc.subject |
legislativa
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
Integration
|
en |
dc.subject |
consultancy
|
en |
dc.subject |
legislation
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
pupil with special educational needs
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
teacher assistant
|
en |
dc.title |
Integrace žáků ve školních třídách, problémy a možná východiska |
cs |
dc.title.alternative |
Integration of pupils in school classes, problems and possible solutions |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dolák, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2010-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis deals with the integration of pupils into mainstream school classrooms. The concept of integration is explained and several types of students' disabilities are described. Students with those disabilities may successfully be integrated and trained. Part of the thesis is focused on consultancy, legislation and legal regulations concerning the integration of pupils into classrooms in the Czech Republic. Part of the bachelor thesis is a practical section containing a case report of an integrated pupil and the assessment of questionnaire on integration. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
17178
|
|
dc.date.assigned |
2009-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
studenti se specifickými potřebami
|
cs |
local.subject |
integrace
|
cs |
local.subject |
students with special educational needs and disabilities - SEND
|
en |
local.subject |
integration
|
en |