Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Atcheson, Hana
dc.contributor.author Maňasová, Silvie
dc.date.accessioned 2010-07-18T12:56:50Z
dc.date.available 2010-07-18T12:56:50Z
dc.date.issued 2010-05-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/11161
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci stereotypních genderových reprezentací v současné české tištené reklamě. Základním teoretickým východiskem pro tuto práci je studie E. Goffmana z roku 1979, která se věnuje způsobu, jakým reklamy vyjadřují nerovné postavení mužů a žen a jejich status a v sociální hierachii. Byla provedena obsahová analýza 300 náhodně vybraných reklam z českých lifestylových magazínů, která měla za úkol změřit množství jednotlivých kategorií popsané E.Goffmanem. Dále byla na názorných ukázkách okomentována jednotlivá stereotypní zobrazení můžu a žen a porovnána s Goffmanovými závěry. Výsledky analýzy ukázaly, že ikdyž jsou některé genderové stereotypy výrazně na ústupu, reprezentace žen v české reklamě je stále závislá na tradičních a negativních stereotypních představách. Bylo zjištěno, že česká reklama do jisté míry reflektuje pozitivní posun v genderových rolích, nicméně stereotypy popsané E.Goffman před více než třiceti lety jsou stále aktuální a hojně využívané. cs
dc.format 56 cs
dc.format.extent 2843685 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject gender cs
dc.subject žena cs
dc.subject reklama cs
dc.subject stereotypy cs
dc.subject sex cs
dc.subject Erving Goffman cs
dc.subject semiotická analýza cs
dc.subject obsahová analýza cs
dc.subject gender en
dc.subject woman en
dc.subject advertising en
dc.subject stereotypes en
dc.subject sex en
dc.subject Erving Goffman en
dc.subject semiotic analysis en
dc.subject content analysis en
dc.title Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě cs
dc.title.alternative Gender Stereotyping in Advertisements - the Relevance of Goffman's Study for Contemporary Advertising en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Nemčoková, Katarína
dc.date.accepted 2010-06-16
dc.description.abstract-translated This Bachelor Thesis focused on identification of gender stereotypical expressions in Czech print advertisements. The theoretical basis for this work is Goffman's study from 1979 which deals with unequal relationships between men and women and their social positions in social power hierarchy displayed in advertising images. A total of 300 randomly selected advertisements from Czech lifestyle magazines were examined by using Goffman's framework. Further, individual gender stereotypes were analysed and compared with Goffman's findings. The results showed that although some of the Goffman's categories are disappearing, traditional negative and unequal representation of women still dominate in Czech print advertisements. The findings revealed that Czech advertising mirror the changes in social gender roles in our society, however, stereotypes described in Goffman's study more than thirty years ago are still prevalent. en
dc.description.department Ústav anglistiky a amerikanistiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/13 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 13895
dc.date.assigned 2010-01-07
utb.result.grade A
local.subject ženy v reklamě cs
local.subject genderové stereotypy cs
local.subject women in advertising en
local.subject gender stereotypes en


Files in this item

Files Size Format View
maňasová_2010_bp.pdf 2.711Mb PDF View/Open
maňasová_2010_vp.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open
maňasová_2010_op.doc 46.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account