Nadané dítě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Vaňková, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T09:19:03Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T09:19:03Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10903
|
|
dc.description.abstract |
Podpora nadaných dětí v rodinách je pro odborníky zatím jen krajní záležitostí. Nelze opomíjet důležitost rodiny a pevných rodinných vztahů na rozvoj nadání. Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v prostředí rodiny. V teoretické části se zabývám definicemi nadání, nadaného dítěte a jeho charakteristikami, poruchami, problematikou inteligence, rodiny a sourozeneckých vztahů. V praktické části jsem metodou polostrukturovaného rozhovoru zjišťovala názory rodičů, nadaných dětí a jejich sourozenců na problematiku nadání, školství a vztahy v dané rodině. |
cs |
dc.format |
72 s. 5 s. přílohy |
cs |
dc.format.extent |
1783707 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
nadané dítě
|
cs |
dc.subject |
modely nadání
|
cs |
dc.subject |
specifika nadaného dítěte
|
cs |
dc.subject |
inteligence
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
sourozenec
|
cs |
dc.subject |
gift
|
en |
dc.subject |
gifted child
|
en |
dc.subject |
gift model
|
en |
dc.subject |
gifted child specification
|
en |
dc.subject |
intelligence
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
sibling
|
en |
dc.title |
Nadané dítě |
cs |
dc.title.alternative |
Gifted child |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2009-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
So far support of gifted children in families is just minor matter for specialists. Importance of family and fixed family relations cannot be missed out. Bachelor thesis is focused on gifted child subject in family background. Teoretical part deals with definitions of gift, gifted child and its characteristics, disturban-ces, intelligence, family and sibling relationship. Practical part examines opinions of parents, gifted children and its siblings of gift, educati-on and family relations subjects using half-structured interview method. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11525
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-13 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
local.subject |
nadané děti
|
cs |
local.subject |
family environment
|
en |
local.subject |
gifted children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account