Projekt marketingové strategie rozvoje agroturistiky ve Spišskej Teplici
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Bernátová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T06:23:11Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T06:23:11Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10599
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je vytvoření projektu, který by sloužil k rozvoji cestovního ruchu v obci Spišská Teplica.V teoretické části je cestovní ruch ponímán jako odvětví, které je součásti národního hospodářství, definujeme trendy, podoby a formy CR. Opisujeme agroturistiku jako součást venkovské turistiky. Popisujeme marketing v CR, marketingovou komunikaci v regionu, jako i marketingovou strategii.V části analytické provádime situační analýzu obce Spišská Teplica.V projektové části jsme zpracovali projekt, který by měl vést ke zlepšení turistické atraktivity v dané obci a k jeho lepšímu využití v oblasti CR. Projekt je podrobený nákladové a rizikové analýze. |
cs |
dc.format |
84 s., 8 s. obr.příloh |
cs |
dc.format.extent |
2048223 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
agroturistika
|
cs |
dc.subject |
venkovská turistika
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
strategický cíl
|
cs |
dc.subject |
analýza nákladu a analýza rizik
|
cs |
dc.subject |
tourism
|
en |
dc.subject |
agrotourism development
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
strategic goal
|
en |
dc.subject |
cost analysis
|
en |
dc.subject |
risk assessment
|
en |
dc.title |
Projekt marketingové strategie rozvoje agroturistiky ve Spišskej Teplici |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing Strategy Project for Agrotourism Development in Spišská Teplica |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Báchor, Peter |
|
dc.date.accepted |
2009-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis present a project supporting the development of tourism in the village of Spišská Teplica, district Poprad in the northern Slovakia. The theoretical part describes tourism as an important economic activity in the national economy and current trends in tourism development. Agrotourism is characterized as a form rural tourism and its potential for the village is discussed. We describe marketing in tourist industry, regional marketing and marketing strategy. The analytical part provides in-depth analysis of the region.The final part of the thesis is devoted to a practical project that will improve attraction and enhance tourism development in the village. The results of a detailed cost analysis and risk assessment for the project are presented and discussed. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
12271
|
|
dc.date.assigned |
2009-03-09 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account