dc.contributor.advisor |
Novák, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Hýsek, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T04:41:28Z |
|
dc.date.available |
2019-05-04T23:00:10Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10387
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o různých typech kalkulování a stanovování cen výrobků se zaměřením na moderní metodu Activity Based Costing, jenž umožňuje citlivě rozdělovat režijní náklady, než klasické metody kalkulací. V mé diplomové práci jsem vypracoval návrh implementace této kalkulační metody jenž umožnila získat mnohem lepší přehled o rentabilitě výrobkových skupin a dát tak lepší informace pro rozhodování při soupeření s konkurencí společnosti PILANA TOOLS Knives spol. s r.o. V teoretické části jsem se pokusil rekapitulovat z dostupných literárních pramenů v praxi používané metody a principy kalkulací. Zaměřil jsem se zde více na moderní metodu řízení nákladů, jenž reprezentuje metoda Activity Based Costing. Dále jsem se v této části snažil popsat z dostupných pramenů možnosti zkoumání konkurence, protože informace o konku-renci přímo souvisí s cenovou politikou a tudíž i s cenotvorbou výrobků. V praktické části jsem analyzoval současný stav kalkulační metody používané ve společ-nosti PILANA TOOLS Knives spol. s r.o. a také jsem se snažil zmapovat nejbližší konku-renci. Na základě analýzy používané metody jsem se pokusil navrhnout projekt implemen-tace kalkulační metody Activity Based Costing. Na závěr jsem předložil konkrétní návrhy, které by zefektivnily činnosti v oblasti řízení cenotvorby, zjednodušily procesy v této ob-lasti a sekundárně zvýší rentabilitu společnosti. |
cs |
dc.format |
92 s., 4 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1409248 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 04.05.2019 |
|
dc.subject |
ABC
|
cs |
dc.subject |
Alokace nákladů
|
cs |
dc.subject |
Jednicové náklady
|
cs |
dc.subject |
Kalkulace
|
cs |
dc.subject |
Režijní náklady
|
cs |
dc.subject |
ABC
|
en |
dc.subject |
Cost Allocation
|
en |
dc.subject |
Individual Costs
|
en |
dc.subject |
Calculation
|
en |
dc.subject |
Overhead Costs
|
en |
dc.title |
Projekt využití metody kalkulace ABC ve firmě PILANA TOOLS Knives spol. s r.o. |
cs |
dc.title.alternative |
The project uses methods of calculation ABC in the company PILANA TOOLS Knives spol. s r.o. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Popesko, Boris |
|
dc.date.accepted |
2009-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with different types of calculating and pricing of products with a focus on a modern method of Activity Based Costing that allows sensitive distribution of overhead costs than traditional calculation methods. In my thesis, I developed a proposal of costing methods implementation that allow to get a much better picture of the product groups profitability and to give better information for decision-making in competition with the competitors of PILANA TOOLS Knives Ltd. In the theoretical part, my attempt was to recapitulate the used methods and principals of calculations in practice. Here, I have focused on more modern methods of management costs that are represented by the method of Activity Based Costing. In addition, in this part I have tried to describe the available sources of exploring the possibility of competition because the competition is directly related to the pricing and thus is the calculation of products. In the practical part, I analyzed the current state of the calculation methods used in company PILANA TOOLS Knives Ltd. and I tried to map out the nearest competition. Based on the analysis of the methods I tried to propose a project implementation of Activity Based Costing calculation methods. In conclusion, I submit specific proposals that would make the activities in the area of price management more effective, would simplify the processes in the field, and would secondarily increase the profitability of the company. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
12359
|
|
dc.date.assigned |
2009-03-09 |
|
utb.result.grade |
A |
|