Projekt využití metody kalkulace ABC ve firmě PILANA TOOLS Knives spol. s r.o.

DSpace Repository

Language: English čeština 

Projekt využití metody kalkulace ABC ve firmě PILANA TOOLS Knives spol. s r.o.

Show simple item record

dc.contributor.advisor Novák, Petr
dc.contributor.author Hýsek, Pavel
dc.date.accessioned 2010-07-18T04:41:28Z
dc.date.available 2019-05-04T23:00:10Z
dc.date.issued 2009-05-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/10387
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o různých typech kalkulování a stanovování cen výrobků se zaměřením na moderní metodu Activity Based Costing, jenž umožňuje citlivě rozdělovat režijní náklady, než klasické metody kalkulací. V mé diplomové práci jsem vypracoval návrh implementace této kalkulační metody jenž umožnila získat mnohem lepší přehled o rentabilitě výrobkových skupin a dát tak lepší informace pro rozhodování při soupeření s konkurencí společnosti PILANA TOOLS Knives spol. s r.o. V teoretické části jsem se pokusil rekapitulovat z dostupných literárních pramenů v praxi používané metody a principy kalkulací. Zaměřil jsem se zde více na moderní metodu řízení nákladů, jenž reprezentuje metoda Activity Based Costing. Dále jsem se v této části snažil popsat z dostupných pramenů možnosti zkoumání konkurence, protože informace o konku-renci přímo souvisí s cenovou politikou a tudíž i s cenotvorbou výrobků. V praktické části jsem analyzoval současný stav kalkulační metody používané ve společ-nosti PILANA TOOLS Knives spol. s r.o. a také jsem se snažil zmapovat nejbližší konku-renci. Na základě analýzy používané metody jsem se pokusil navrhnout projekt implemen-tace kalkulační metody Activity Based Costing. Na závěr jsem předložil konkrétní návrhy, které by zefektivnily činnosti v oblasti řízení cenotvorby, zjednodušily procesy v této ob-lasti a sekundárně zvýší rentabilitu společnosti. cs
dc.format 92 s., 4 s. obr. příloh cs
dc.format.extent 1409248 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 04.05.2019
dc.subject ABC cs
dc.subject Alokace nákladů cs
dc.subject Jednicové náklady cs
dc.subject Kalkulace cs
dc.subject Režijní náklady cs
dc.subject ABC en
dc.subject Cost Allocation en
dc.subject Individual Costs en
dc.subject Calculation en
dc.subject Overhead Costs en
dc.title Projekt využití metody kalkulace ABC ve firmě PILANA TOOLS Knives spol. s r.o. cs
dc.title.alternative The project uses methods of calculation ABC in the company PILANA TOOLS Knives spol. s r.o. en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Popesko, Boris
dc.date.accepted 2009-06-01
dc.description.abstract-translated The thesis deals with different types of calculating and pricing of products with a focus on a modern method of Activity Based Costing that allows sensitive distribution of overhead costs than traditional calculation methods. In my thesis, I developed a proposal of costing methods implementation that allow to get a much better picture of the product groups profitability and to give better information for decision-making in competition with the competitors of PILANA TOOLS Knives Ltd. In the theoretical part, my attempt was to recapitulate the used methods and principals of calculations in practice. Here, I have focused on more modern methods of management costs that are represented by the method of Activity Based Costing. In addition, in this part I have tried to describe the available sources of exploring the possibility of competition because the competition is directly related to the pricing and thus is the calculation of products. In the practical part, I analyzed the current state of the calculation methods used in company PILANA TOOLS Knives Ltd. and I tried to map out the nearest competition. Based on the analysis of the methods I tried to propose a project implementation of Activity Based Costing calculation methods. In conclusion, I submit specific proposals that would make the activities in the area of price management more effective, would simplify the processes in the field, and would secondarily increase the profitability of the company. en
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/175 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.rights.auth IP cs
dc.thesis.degree-discipline Management a marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing. cs
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and management en
dc.identifier.stag 12359
dc.date.assigned 2009-03-09
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
hýsek_2009_dp.pdfBlocked 1.343Mb PDF View/Open
hýsek_2009_vp.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open
hýsek_2009_op.doc 48Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account