Adaptace dětí v první třídě základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Chýlová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T04:39:50Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T04:39:50Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10381
|
|
dc.description.abstract |
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na adaptaci dětí v první třídě základní školy pohledem rodičů a pedagogů. V teoretické části popisuji osobnost dítěte předškolního a mladšího školního věku, proces adaptace na školní prostředí a význam rodiny a školy při adaptaci dítěte na školní prostředí. Praktická část popisuje výsledky kvantitativního výzkumu, který je tvořen z dotazníků od rodičů a učitelů dětí prvních tříd základní školy ve Zlíně. |
cs |
dc.format |
79 s. |
cs |
dc.format.extent |
2649708 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.title |
Adaptace dětí v první třídě základní školy |
cs |
dc.title.alternative |
Adaptation of children in the first class of basic schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Marášková, Ivana |
|
dc.date.accepted |
2009-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my Bc. Thesis I have focused on adaptation of children in the first class of basic schools from the view of parents and teachers. In the teoretical part I have described child personality in efore-school-age and younger-school-age, process of adaptation to the school environment and impact of family and of school in the child's adaptati-on to the school environment. The practical part describes the results of quantitative research, based on questionaries answered by parents and teachers in the first class of basic schools in Zlin. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11526
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-13 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
psychická adaptace
|
cs |
local.subject |
přechod na základní školu
|
cs |
local.subject |
adaptation (psychology)
|
en |
local.subject |
school attendance
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account