dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Vaňharová, Irena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T03:57:36Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T03:57:36Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10295
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřena na zjištění péče o děti se specifickými poruchami učení v rodinném prostředí a komunikace s nimi. Teoretická část popisuje charakteristiku specifických poruch učení, jejich poruchy, reedukaci poruch učení, používání reedukačních pomůcek, používané metody nápravy, hlavní výchovné zásady a specifika komunikace s dětmi v rodinném prostředí. Praktická část zkoumá péči o děti, spolupráci rodičů s odbornými zařízeními, třídním učitelem či školou. Dále popisuje názory rodičů na účast dětí v dyslektických třídách, informovanost rodičů o reedukačních pomůckách, které jsou důležitou součástí při nápravě. Výsledky výzkumu bakalářské práce přinášejí uspokojující výsledky v péči o děti se specifickými poruchami učení. |
cs |
dc.format |
51 s., 3 s. dotazník |
cs |
dc.format.extent |
957946 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
reedukace
|
cs |
dc.subject |
reedukační pomůcky
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
specific learning disorders
|
en |
dc.subject |
re-education
|
en |
dc.subject |
re-education aids
|
en |
dc.subject |
education and upbringing
|
en |
dc.subject |
communication and interaction
|
en |
dc.title |
Možnosti reedukace u dětí s SPU v rodině |
cs |
dc.title.alternative |
Reeducation possibility by the children, handicapped with the specific learning deficiency in the family surroundings. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zajitzová, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2009-06-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's dissertation is concentrated on the finding out of the care about the children learning disorders in the family background and about the communication and interaction with them. The theoretical part of the bachelor dissertation does descript the features of specific learning disorders, the reveal kinds of disorders, the re-education of learning disorders, the application of the re-education aids, used remedy, improvement methods, the main education and formative principles and the communication and interaction specific features with the children in the family background. The practical part of dissertation is being focused on the care investigation about the children, on the cooperation of parents with the class teacher, with the school and professional institutions, which are to be concentrated on the remedy carrying out. Furthermore are being described the parents opinions on the participation of children in the dyslectic classroom, on the well informed status of parents about the dyslectic aids, which are being considered as the very important integral part within the remedy procedure in this practical part of dissertation. The results of bachelor dissertation are bringing the satisfactory results on the field of the children care with the specific learning disorders. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12251
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-18 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
poruchy učení
|
cs |
local.subject |
dyslexie
|
cs |
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
learning disabilities
|
en |
local.subject |
dyslexia
|
en |
local.subject |
home and school
|
en |